אומונות בעידן הטכנולוגי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3253

תקציר העבודה

מטלת מנחה 13
תשובה 1
יישום עקרונות ה"ניאופלסטיציזם" שכתב פיט מונדריאן ביצירתו של אלכסנדר קלדר, נקודות ומקפים, 1959, מתכת צבועה רקועה וחוט תיל.
עקרון- "…המדיום הפלסטי צריך להיות המישור השטוח בצבעים יסודיים (אדום, כחול וצהוב) ובאל צבע (לבן שחור ואפור).
באדריכלות חלל ריק נחשב לאל צבע, והחומר יכול להיחשב כצבע".
ישום- קלדר מגביל את יצירתו לשלושת צבעי היסוד כאשר המקפים והנקודות צבועים באדום כחול וצהוב כפי שמזכיר מונדריאן. את חוט התיל השחור שלו ניתן להשוות לאל צבע, כשם שמונריאן עושה שימוש ברשת שחורה ברוב יצירותיו היוצרות מעין קונסטרוקציה. את החלל הריק שעליו מדבר מונדריאן כאשר הוא  מגדיר אותו גם כאל צבע, הוא למעשה החלל שבו נמצא המובייל התלוי, זהו ריק אמיתי- החלל הלבן. והחלל הוא למעשה זה שעוזר ביצירת התנועה ביצירתו- הפסל הוא קינטי. קלדר מיישם את עקרונותיו של מונדריאן בצורה תלת ממדית, את עקרונותיו של מונדריאן ניתן לראות ביצירותיו כשהוא מנסה להביע את התלת ממדיות על המשטח הדו ממדי, ואילו קלדר נותן ביטוי חומרי מוחשי, תלת ממדי בתוך החלל. ניתן לראות את זה כך שקלדר התייחס למקפים ולנקודות  כאל חומר כאשר הוא צבע אותם בצבעי היסוד, …
***העבודה ללא מקורות