אומנות הרנסנס באיטליה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2946

תקציר העבודה

מטלת מנחה 11
תשובה 1
יצירה מתחום הציור שבחרתי לנתח לקוחה מיחידה 4, עמוד 175 תמונה 55 יצרתו של ג'וטו די בונדונה, מדונה אונייסנטי, 1301, ציור לוח, 3
5 X204 ס"מ, פירנצה מוזיאון אופיצי.
א. ניתוח ההיבט הצורני ביצירה: בחירת הפורמט ליצירה היא מחומשת העוזרת בבניית איזון המבוסס על סימטריה, כאשר אם מחלקים את היצירה במרכזה נוכחים לדעת ששני הצדדים זהים ושווים, מבחינת מספר הדמויות בכל צד ובמיקומם שנראה כמו שכפול ראי. איזון כזה מקנה לצופה תחושת נוחות ומעורר סימפטיה.
מצורף נספח המציין את הכפילות.
למרות שניתן לזהות ביצירה את אלמנט ההסתרה, (שלפיו עיננו רואות חפצים הנמצאים קרוב אלינו כשאלה מסתירים חפצים הנמצאים מאחוריהן,) האמן מצייר את קווי המיתאר של החפץ הקרוב אלינו בשלמות ואת צורת החפץ המוסתר כביכול יצר בקווי מיתאר חלקיים. ברגע שהאמן נוקט בהסתרה הוא יוצר אצל המתבונן אשליה מינימאלית של עומק). אלמנט האקצרה לא ייושם, ניתן לראות שהדמויות הקרובות אלינו נראות קטנות בעוד שהדמויות הרחוקות יותר נראות כגדולות ממדים.
הפרספקטיבה ביצירה היא מושגית חד מגוזית כשכל הקווים וכן מבטיהן של הדמויות מובילים לקו החוצה את היצירה. אין פרופורציות בין הדמויות, הדמות המרכזית נראית גדולת ממדים ביחס לדמויות הסובבות אותה. התאורה ביצירה היא אחידה ואין בה כמעט צללים, הדמויות מוארות באור מופז ושווה ערך שלא ניתן לקבוע במדויק את מקורו. השימוש בקווי המיתאר לתיאור הדמויות הם סוגסטיביים, וההבדל בין הצבעים השונים נעשה על ידי הנחת צבעים שונים אחד ליד השני היוצרים את הצורה. ניתן לזהות ביצירה דגמים שונים שחוזרים על עצמם. בתחתית היצירה        דגם A אשר חוזר פעם נוספת מעל. דגם נוסף שניתן לזהות ביצירה הוא העיטור שמלווה את בגדה של הדמות במרכז היצירה דגם B, ניתן לזהות את הדוגמא שמלווה את הבגד בחלקו התחתון ואף באזור שנמצא סביב ראשה של הדמות. כמו כן מעל לראשה של הדמות ניתן לראות דגם נוסף ,C שיוצר מעין חצי עיגול מעל לראשה,. דגם D, מתאר מעין עיגולים או נקודות שמלוות את צורת המשולש. מאחורי הדמות היושבת מבצבץ לו דגם נוסף שניתן לראות את המשכו גם בחלק התחתון של המושב, ליד רגליה. סוגי הקווים …
**ללא מקורות