אומנות הרנסנס באיטליה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | אמנות ומוסיקה |
קורס | אמנות הרנסנס באיטליה |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 2516 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה 14
תשובה 1
השוואה בין שני התבליטים המתארים את סצנת טבילת ישו, יצירתו של לורנצו גיברטי, טבילת ישו.
לוח תבליט מהדלת הצפונית 1407-1413 בערך, ברונזה מוזהבת 46.15X53.3 ס"מ, (בתוך המסגרת), פירנצה, בית הטבילה.
יצירתו של דונטלו, טבילת ישו, אחרי
1 4
5 , תבליט שיש, 40.5X63.5 ס"מ, מוזיאון הקתדרלה, ארצו.
א. צורת הפורמט:
ביצירתו של גיברטי התבליט נתון בתוך מסגרת שצורתה צורת פרח ארבע-עלי (קווטרופוליו). צורה זו הוכתבה על ידי ועדת התחרות האמנותית, שאיפתה הייתה ליצור רצף צורני אסתטי עם תבליטי השער הדרומי שנוצרו זמן רב לפני כן. מסגרת הקווטרופוליו, היא צורה גותית שמדגישה את ההיבט האסתטי, היבט חשוב מאוד באומנות הגותית. גיברטי התאים את הקומפוזיציה למסגרת שהוכתבה לו, הסיצנה היא מאוד רגועה. בעוד שיצירתו של דונטלו מתוארת בפורמט מלבני, שנראה כקטוע מרצף של אירועים. אין חשיבות לצורת הפורמט וכן אין התייחסות בין הקומפוזיציה לתיאור הפורמט.
פורמט מלבני מוגדר …
***ללא מקורות