אומנות הרנסנס באיטליה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 15 |
מקצוע | אמנות ומוסיקה |
קורס | אמנות הרנסנס באיטליה |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 349 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה 15
תשובה 1
השוואה בין שתי היצירות המציגות את מריה וישו העולל: מזאצ'ו, מריה וישו העולל, ציור לוח, 74.75×138.5 ס"מ, לונדון גלריה לאומית.
ג'וטו די בונדונה, מדונה אונייסנטי, 1301, ציור לוח, 3
5 X204 ס"מ, פירנצה מוזיאון אופיצי.
מזאצו ביצירתו תיאר את הדמויות כנפחיות כממשיות וכאמיתיות, לדמויות הקדושות הוא מקנה אופי ארצי ביותר, ולכן הן אינן נראות או מוצגות בצורת דמות קדושה נצחית, העובדה שהן אינן מתוארות בצורה אלוהית גורמת ליצירה להיות פחות קדושה ופחות חשובה באותה תקופה. ישו העולל נראה כתינוק עגלגל רגיל, הוא מכניס את אגודלו לפה, ככל תינוק רגיל, …
***ללא מקורות