קרבות כלבים (dog fighting)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4983
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

הפקולטה למשפטים המכון לקרימינולוגיה קרבות כלבים ר א ש י   פ ר ק י ם מבוא
  -..  עמ' 3
פרק א': היסטוריה של קרבות כלבים —
עמ' 4
פרק ב': קרבות כלבים – מעגלים חברתיים . עמ' 5
·         קרבות מקצועניים ·         קרבות חובבניים ·         קרבות רחוב פרק ג':
קרבות כלבים כסמל לגבריות — עמ' 8
פרק ד': היקף התופעה 
עמ' 11
פרק ה': פעילות קרימינלית או ספורט לגיטימי?  —
עמ' 13
סיכום   -…
עמ' 14
נספח –.
עמ' 15
ביבליוגרפיה .
עמ' 17
בחודש יוני של שנת 2004, הותקפה הילדה אביבית גנון בת הארבע על ידי כלב האמסטף המשפחתי. הכלב שיסף את גרונה של הילדה בסלון הבית מול עיני אמה והרג אותה.
מקרה דומה נרשם בשנת 2002 באופקים, כששלושה כלבים מסוג פיט-בול זינקו באמצע הרחוב על קבוצת ילדים בני עשר ופצעו אותם קשה. המקרים הנ"ל, בו כלבים תוקפים אנשים במפתיע, הם ככל הנראה תוצאה ישירה של תופעה המכונה "קרבות כלבים" ודוגמה לסכנה הכי גדולה שהתופעה מביאה איתה. האמסטף שנשך למוות את הילדה בת הארבע וכן כלבי הפיט-בול מאופקים היו בעברם, להערכת המשטרה,  כלבי קרבות. קרב כלבים הוא תחרות אכזרית ואלימה, בה שני כלבים נאלצים להיאבק זה בזה באזור מגודר, לעיתים עד מוות, לשם בידור והנאה של הצופים. מספר קרבות הכלבים המוערך בישראל עומד על כ-
5 0-300 קרבות בשנה. תופעה זו, שהתפתחה בארץ בעיקר בשנים האחרונות, הייתה נפוצה במקומות רבים בעולם עוד בימי קדם, וכיום היא מהווה ענף הימורים פופולארי המאורגן הן באופן ספונטאני והן בידי גורמים עבריינים. יש אנשים הרואים בפעילות זו ספורט של ממש, עד שהפכו אותו למקצוע, המנוהל בצורה מסודרת ומבוקרת, הרחק מעינו של החוק.
ניתן לסווג את התופעה בהתאם לשלושה מעגלים עיקריים: קרבות מקצועניים, קרבות חובבניים וקרבות רחוב. בעוד שאלו האחרונים נערכים בצורה ספונטנית, ללא חוקים ברורים, קרבות המקצועניים הם חלק מתעשייה מאורגנת ומשומנת היטב המתנהלת כספורט לכל דבר וכוללת תקנות מפורטות, סנקציות מחמירות וכללים מחייבים.
בעבודה זו נבקש לתת הצצה אל תוך העולם האכזרי של קרבות הכלבים, במטרה לבחון את התופעה, את שורשיה, את היקפה ואת מאפייניה. כמו כן, ננסה לשאול האם מדובר רק בפעילות קרימינאלית או שמא בספורט שאינו שונה בהרבה מענפי ספורט אחרים. מכיוון שבישראל התופעה נחשבת מצומצמת יחסית, והנגישות לחקירתה הינה מוגבלת, העבודה תתבסס בעיקר על עדויות ונתונים הסוקרים את קרבות הכלבים המתקיימים בארצות הברית.