ניתוח חברת בזק עפ"י קריטריונים פנימיים וחיצוניים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3034
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ניתוח ארגוני עפ"י מודל חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר תוכן עניינים
:
א.
הצגת הארגון
1 . מבוא.
2. פרופיל – קבוצת "בזק".
3. הנהלת הקבוצה – אסטרטגיה וחזון, התייעלות ויציבות.
4. הלקוחות, הספקים, מוצרים תחליפים ומתחרים עיקריים.
ב.
ניתוח הקבוצה עפ"י מודל חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר.
ג.
מסקנות והשפעת הארגון על סביבתו והשפעות גורמים על אופיו.
ד.
ביבליוגרפיה.

1 .  מבוא
מהו " מודל חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר " ?
בשנת 1980 פרסם חוקר ארגונים בשם Michael Porter את מודל "הכוחות התחרותיים", בספרו : "Competitive Strategy: Techniques for analyzing industries and competitors".
מודל חמשת הכוחות התחרותיים של פורטר מבוסס על ההבנה שאסטרטגיית הארגון אמורה לבחון את הסיכונים וההזדמנויות הנמצאים בסביבתו הקשורים לענף. לסביבת הענף יש השפעה ישירה על האסטרטגיה התחרותית ועל התשואות. עוצמת התחרות וסיכויי הרווחיות בענף הם פונקציה של חמשת הכוחות התחרותיים: 1. איומים מצד מתחרים חדשים פוטנציאליים, 2.
ספקים, 3. לקוחות, 4.
מוצרים תחליפים 5.
עוצמת היריבות הפנים ענפית. המודל מגדיר את הגורמים דלעיל ובוחן את האינטראקציה ביניהם, את יחסי הכוחות ביניהם ואת מידת ההשפעה של כל אחד מהם ביחד ולחוד על הארגון. אסטרטגיית הארגון אמורה לשנות ולהתאים כוחות אלה לצרכיה, ולעמוד מולם בעמדת כוח.