עבודה על עבריינות נוער במסגרת בית הספר, קיבלה!!!

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 93
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3761
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

בית ספר ועבריינות נוער                                                תוכן עניינים
מבוא עמוד
3 .
פרק א'- עבריינות נוער –עמ'
4 -5.
פרק ב'- אלימות בבית הספר –עמ'
6 -7.
פרק ג'- הטיפול בעבריינות הנוער עמ'
8 -9.
פרק ד'- ניתוח כתבה בנושא אלימות בני נוער בבית הספר עמ'
1 0.
סיכום עמ'
1 1.
מקורות -עמ'
1 2.
נספח- כתבה מאתר YNET — מבוא
עבריינות הנוער הינה עבריינות רחבת היקף. לעומת סוגים אחרים של עבריינות, עבריינות זו מייצגת את דור העתיד והטיפול בה משפיע על עתיד החברה כולה.  המאפיין העיקרי של עברייני  הנוער הוא עצם היותם בגיל ההתבגרות- גיל המלווה בקשיים חברתיים, אישיים ופיזיים כאחד. עצם הימצאותם של בני נוער בגיל בעייתי כזה מקשה על ההתייחסות אליהם ועל הטיפול בעבריינותם.  משום כך, ההתמודדות ובחינת התופעה עם עבריינות הנוער מכילה גישות שונות ממדעי החברה.
בעבודה זו תיבחן תופעת עבריינות הנוער בבית הספר. בפרק הראשון תוצג עבריינות הנוער כתופעה, יובאו נתונים סטטיסטיים לגבי היקף התופעה בארץ ומחוצה לה על מנת להבין את חשיבות המחקר. בהמשך יוצגו הגורמים הכלליים המביאים את הנוער לידי התנהגות עבריינית. הגורמים יישענו על שתי תיאוריות שונות: משדה הפסיכולוגיה תובא תיאוריית ההתקשרות של בולבי, הרואה בעבריין כבעל סגנון היקשרות נמנע כתוצר של יחסי אם ילד לקויים. משדה הפסיכולוגיה החברתית תובא תיאוריית הלמידה החברתית של בנדורה- תיאוריה שתסביר את ההתנהגות העבריינית כנלמדת לכל דבר- בדיוק כשם שהתנהגות נורמטיבית נלמדת. בפרק השני תוצג תופעת העבריינות במסגרת בית הספר. בתחילה נעמוד על התופעה מבחינת היקף סטטיסטי, בהמשך יוצגו הגורמים המשפיעים על תופעת האלימות ומקדמים אותה ונציג את מאפייני מערכת החינוך המובילים שלא מתוך כוונת זדון, להתפתחות התנהגות עבריינית כתוצר לוואי של לחצי החברה המערבית, המעודדת הישגיות ודורשת מצוינות שלא כל אחד יכול לעמוד בה. בפרק השלישי יוצגו דרכי הטיפול השונות בעברייני הנוער. דרכי הטיפול יוצגו על פי שני מימדים: המימד הטיפולי והמימד הענישתי.
פרק רביעי יציג ניתוח כתבה העוסקת בעבריינות נוער. ניתוח הכתבה ייעשה על פי הספרות המחקרית שתוצג בפרקי העבודה השונים.
עבריינות נוער עבריינות נוער מוגדרת כסטייה חברתית בקרב מתבגרים בני 18-12, האסורה על-פי חוק והפוגעת באחרים ו/או בעצמם. עבריינות נוער נבחנת בשלושה רבדים עיקריים: כמות העבירות, אופיין וחומרתן (בן ברוך, 2006, עמ' 1). שלב מכריע בעיצוב אופיו של האדם הוא גיל ההתבגרות.
עבירה על החוק בגיל זה היא לעיתים ביטוי לקשיים של המתבגר לפתח זהות אישית ולהתאים את עצמו לציפיות החברתיות, ולעיתים ביצוע העבירה היא בעצם קריאה לעזרה. עבריינות נוער היא סטייה חברתית הגורמת להטלת סנקציות של החוק כלפי המבצע. הספרות העוסקת בעבריינות נוער מדגישה את העיקרון לפיו על החברה לקבל עליה לא רק את האחריות לחינוך, להקניית ערכים ולהשתתת נורמות התנהגות במסגרות ממוסדות, אלא גם את האחריות לכישלונם של בני נוער שלא הפנימו ערכים ונורמות מקובלות (גולדברג, 2001, עמ' 61).