עבודה על אובדנות בקרב בני נוער. קיבלה 90!!!

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3554
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

אובדנות בקרב בני נוער עבודה המוגשת במסגרת הקורס "תיאוריות בקרימינולוגיה"                                                                                   תוכן העניינים
מבוא -עמוד
3 .
פרק א'-אובדנות- גיל ההתבגרות כגיל קריטי והיקף התופעה –עמ' 4-5.
פרק ב'-הגורמים לאובדנות בני נוער -עמ' 6-8.
פרק ג'-טיפול באובדנות בני נוער -עמ' 8-9.
פרק ד'- ניתוח כתבה בנושא -עמ'
1 0.
סיכום עמ'
1 1.
מקורות -עמ'
1 2.
                                                       מבוא
            מקובל ומובן לשמוע על אנשים המנהלים מאבקים על מנת להמשיך ולחיות. זו אחת הסיבות בגינה קשה לסביבה האנושית להבין פעולות של מוות מרצון.
השמועות על בני נוער שהתאבדו גוררות תמיהה על החלטה של אדם שטרם התחיל את חייו וכבר בחר לסיימם. סוגיה זו, שנראית לכל אדם בר דעת כבלתי רציונאלית מזינה את סקרנות המחקר האקדמי לחקור ולמנוע את התאבדות בני הנוער.
 עבודה זו תעסוק בהתאבדות בני נוער. התאבדות, המוזכרת בספרות גם כאובדנות, לצורך עבודה זו מוגדרת כמעשה אנושי של מתבגר הכולל הריגה עצמית.
בפרק הראשון תוצג התיאוריה הראשונה בתולדות ההיסטוריה, שהתיימרה להסביר את תופעת ההתאבדות. התיאוריה נכתבה על ידי דירקהיים- אבי הסוציולוגיה, בספרו שנקרא "התאבדות". בסקירת תיאוריה זו יושם דגש על התאבדות על רקע אנומי- שלדעת דירקהיים מאפיינת את ההתאבדות בעידן המודרני. עוד תוצג בפרק זה ספרות מחקרית אודות הקריטיות של תקופת ההתבגרות והיקף התופעה בארץ. הפרק השני ינסה לסקור את הגורמים השונים להתאבדות הבולטים בקרב בני נוער. בין הגורמים יימנו היבטים אישיותיים, פסיכולוגיים, סביבתיים וקוגניטיביים המאפיינים את התאבדות בני הנוער.
בפרק השלישי נעסוק בטיפול בהתאבדות כפי שהוא מקובל בימים אלו.  תוצג התפיסה המשלבת תיאוריות מגישות שונות, שיטות התערבות בתחומי בית הספר ושיטת טיפול המבוססת על הגישה הקוגניטיבית התנהגותית וכלולה בתיאורית ההרחבה והבניה.
הפרק הרבעי ינסה לחבר בין התיאוריה לשטח המעשי: בעזרת הכלים התיאורטיים שייסקרו בעבודה, תנותח כתבה מעיתון "הארץ" המתארת מקרה קלאסי של התאבדות בן נוער.