סמינריון בנושא "אפריקה שמדרום לסהרה: התמודדות מול הזעזועים בתנאי הסחר". הסמינריון חוקר לעומק את המכשולים לצמיחה כלכלית עקבית בקרב מדינות אפריקה השחורה. בנוסף, בעזרת מחקר סטטיסטי, הסמינריון מציע פטרון אפשרי למכשולים אלו. העבודה קיבלה.

תקציר העבודה

                                 סמינריון בנושא אפריקה שמדרום לסהרה:
התמודדות מול הזעזועים בתנאי הסחר תוכן עניינים
מבוא 
1
פרק ראשון: סקירה מחקרית –..2
פרק שני: השערות המחקר .5
פרק שלישי: שיטת המחקר .6
פרק רביעי:תוצאות –..8
פרק חמישי: סיכום ממצאים ומסקנות 14
ביבליוגרפיה -.16
נספחים –…17
תקציר      כלכלות של מדינות אפריקה שמדרום לסהרה מאוד תלויות ביצוא סחורות. המחירים העולמיים של הסחורות מאופיינים בתנודתיות גבוהה יחסית למוצרי חרושת. עקב כך, מדינות אלו סובלות מזעזועים בתנאי הסחר יותר ממדינות אחרות. המחקר הנוכחי בודק את הקשר בין הזעזועים בתנאי הסחר לבין הצמיחה הכלכלית בקרב מדינות אפריקה שמדרום לסהרה, ובוחן את האפשרויות האופטימאליות להתמודדות מול הזעזועים בתנאי הסחר ע"י בחירה במדיניות שער חליפין המתאימה ביותר. במחקר נמצא כי הצמיחה הכלכלית של מדינות אפריקה שמדרום לסהרה מושפעת מזעזועים בתנאי הסחר בהשהיה של שנתיים. שער החליפין המועיל ביותר לצמיחה כלכלית הוא נייד ללא התערבויות.
שער חליפין נייד מנוהל יכול להתאים גם כן, במקרה שהמטרה היא לרסן את ההשפעה של הזעזועים השליליים בתנאי הסחר על הצמיחה. היציבות השלטונית היא גורם חשוב נוסף לצמיחה כלכלית בקרב מדינות אפריקניות.