פמיניזם והוראת טקסטים יהודיים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 2576
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

בס"ד המחלקה לחינוך עבודת סמינריון בנושא:
באיזה אופן ובאלו דרכים מתמודדת מרצה בעלת השקפה פמיניסטית- להגדרתה, עם הוראת תכנים בתנ"ך, שחלקם בעלי אופי שונה מגישתה?
בקורס: פמיניזם והוראת טקסטים יהודיים.
מרצה:
.
תוכן עניינים
הקדמה –3
פמיניזם -6-4
פמיניזם והוראת טקסטים יהודיים 10-7
דיון וממצאים -…13-11
סיכום -…14
ביבליוגרפיה 15
הקדמה עבודה זו באה לענות על שאלת המחקר:" באיזה אופן ובאלו דרכים מתמודדת מרצה, בעלת השקפה פמיניסטית- להגדרתה, עם תכנים בתנ"ך, שחלקם בעלי אופי שונה מגישתה"?             על מנת לענות על שאלה זו אפתח ברקע תיאורטי, המסביר מושגים עיקריים בפמיניזם בכלל ולאחר מכן אפרט בנושא פמיניזם והוראת טקסטים יהודיים, על השיטות השונות בהוראה ועל התפתחותו של התהליך שיצר הוראה זו.מתוך רקע זה אבדוק אלו מן הגישות והדרכים תואמות חלקית או במלואן את דרך ההוראה בה נוקטת המרצה.
 לאחר מכן אציג את הממצאים מתוך עבודת המחקר, שנעשתה בבר אילן, תוך שימוש בתצפית אחת על שיעור מתוך הקורס: "פרשנות פמיניסטית למקרא", במחלקה ללימודי יסוד. במחלקה זו נלמדים קורסים שונים בנושאים מגוונים ביהדות. בכיתה בה נעשתה התצפית היו כשניים עשר סטודנטים, גברים ונשים, חילונים ודתיים. כמו כן ביצעתי שני ראיונות עם המרצה ,המעבירה את הקורס. על מנת לראות כיצד היא תופסת את דרך ההוראה שלה בתנ"ך. הראיון הראשון הכיל שאלות שתפקידן היה להכיר את המרצה ודעותיה, לעומת הראיון השני – בו ביקשתי מן המרצה לענות על שאלות שעלו מתוך תשובותיה ומתוך התצפית שביצעתי. ***העבודה לא כוללת נספחים