סקירת ספרות חדשנות מוצר, נכסיות מותג
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סקירת ספרות |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | חדשנות, מוצר, מותג, נכסיות |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 1699 |
מספר מקורות | 21 |
תקציר העבודה
"נכסיות מותג", הפך לאחד המונחים הנחקרים ביותר בתחום השיווק, נכסיות מותג מוגדרת על ידי Bravo, Fraj, Martınez (2007) כשיפור התועלת הנתפסת והרצויה שהמותג מעניק למוצר. "נכסיות המותג מתבססת על תפיסתו של הצרכן, הידע שלו אודות המוצר, מודעות,דימוי ונאמנות איכות.
חדשנות הפכה למקור של יתרון תחרותי לחברות. מנקודת מבט אופרטיבית יש הטוענים כי יש להשקיע בחדשנות טכנולוגית זו או אחרת בשל יתרונותיה כגון: גמישות יותר גדולה, שיפור שירות לקוחות וקידום רווחיות הארגון (Castrill, 2005).
נאמנות לקוחות הוגדרה( Oliver 1999) כ"מחויבות גדולה לרכישה חוזרת של מוצר או שירות מסוימים למרות ניסיונות שיווקיים והשפעות חיצוניות העלולים לגרום להתנהגות של החלפה". הגדרה זו משקפת את יתרונות הלקוח הנאמן ומשקפת את החשיבות בשימור אותם לקוחות. בתחרותית של ימינו, עולה חשיבות נושא נאמנות הלקוחות על שביעות רצון הלקוחות כיעד אסטרטגי של החברות העסקיות (Yang,2001 ; Mollenkopf et al,2007).