שיווק באינטנרט -מי עדן

תקציר העבודה

עבודת גמר בקורס שיווק באינטנרט / היבטים שיווקיים בסחר אלקטרוני                         מטרת העבודה:            להציג תוכנית פרסום באינטרנט, למוצר / שירות, אשר ניתן לרכוש או להירשם אליו או להשאיר פרטים לצורך קבלת מידע נוסף באינטרנט                                       שיטה:                   תיאור בצורה ברורה ומדוייקת את המוצר / שירות / אחר – שהקבוצה מעוניינת לשווק:
–          תיאור כללי של המוצר –          מחירים –          רווחיות המוצר / % השקעה בשיווק המוצר –          כמות מכירות / המרות נוכחית –          יעד כמות מכירות / המרות במסגרת הקמפיין –          פוטנציאל השוק – הצורך, קהלי יעד רלוונטיים, התנהגות הגולשים (מוצר אימפולסיבי, מוצר חיפוש…) –          מוצרים / שירותים מתחרים –          חסמי רכישה / חסמים להשגת המרה (Conversion)                                     –          יש להגדיר במדוייק מה מטרת הקמפיין השיווקי (כמו בדוגמאות).
–          יש להגדיר את העמוד המדוייק באתר (אזור באתר + URL) שבו נמצאת "המטרה השיווקית" שלנו.
–          יש לאפיין את קהלי היעד הרלוונטיים לאתר ו- במידה ויש שונות או פילוח מדוייק יותר. –          יש לציין קהלי יעד ספציפיים למוצר / שירות המוצע.
–          יש להגדיר מאפיינים דמוגרפיים, התנהגותיים, תחומי התעניינות / עולמות תוכן, מאפיינים אחרים רלוונטיים לקהלי היעד בנקודת ההחלטה לרכישה / ביצוע המרה (Conversion).
                                      ביצוע מחקר ביטויי מפתח ועולמות תוכן רלוונטיים לקהל היעד, וכל מחקר אחר אשר יעזור לכם לאפיין ולפלח בצורה מדוייקת ככל שניתן את קהלי היעד שלכם.
                                    יש להשתמש לפחות ב- 2 בכלי מחקר שהוצגו במסגרת הקורס                                     כגון:      Google Keywords Tool                                                 Double Click Ads Planer                                                 Facebook                                                 Wonder wheel                                                 Google Insight וכדומה                                     יש להגדיר את שיטות הפרסום / שיווק שינקטו, ואת האתרים / פורטלים / מנועי חיפוש בהם יעשה השיווק, ולהסביר את הרציונל בבחירת אותן סוגי מדיות ואתרים.                                     כמו כן, צריך להחליט על סוג המדיה (באנרים, וידאו, מודעות טקסט…) וסוג הקמפיין (תדמיתי, מכירתי, ויראלי, חברתי, משולב …) שבו תנקטו                                                                         יש לבצע פריסת מדיה באקסל הכוללת לפחות 3 מדיות :
–          ערוץ פרסום / אתר –          סוגי המדיה באותו ערוץ –          תקציב לכל ערוץ פרסום –          תקופת הזמן לכל קמפיין בכל ערוץ (ימים) –          צפי חשיפות בכל ערוץ –          צפי הקלקות בכל ערוץ –          CTR –          CPM –          CPC –          צפי המרות (Conversions) בכל ערוץ –          יחס המרות Conversions Rate –          עלות המרה                                     לא לשכוח! –          יש לתאר / לאפיין את עמוד הנחיתה אליו יופנו הגולשים.
–          באם מפנים לעמוד קיים בתוך האתר שנבחר – יש לציין אילו פרטים בעמוד יש לציין –          אילו סוגי מידע חייבים להוסיף לעמוד ואילו דברים יש להסיר/ לשנות בעמוד כדי להתאימו בצורה טובה יותר לקהלי היעד.
ניתן (ואף רצוי) להשתמש בעמודי נחיתה שונים לקהלי יעד שונים עם צרכים שונים, אשר אמורים לבצע סוג המרה דומה.
לדוגמא:
http://academy.colman.ac.il/מנהל-עסקים/תואר-ראשון.html http://academy.colman.ac.il/מנהל-עסקים/תואר-ראשון/מימון.html http://academy.colman.ac.il/מנהל-עסקים/תואר-ראשון/שיווק-ופרסום.html http://academy.colman.ac.il/מנהל-עסקים/תואר-ראשון/תוכנית-מנהלים.html http://academy.colman.ac.il/מינהל-עסקים-חשבונאות/לימודי-ערב.html –          יש לתאר את העמוד שבו מבוצעת ההמרה (Conversions) באופן מדוייק –          יש לציין חסמים / בעיות אחרות צפויות בדרך לביצוע ההמרה על ידי הגולשים –          יש לתאר את התהליך שעובר הגולש – תיאור העמודים שדרכם עובר הגולש בתהליך ביצוע ההמרה מהרגע שהגיע לעמוד הנחיתה אליו הופנה הגולש ועד לסיום התהליך וביצוע המרה –          יש לציין את כל העמודים המשתתפים בתהליך המרה לינארי (פשוט) – תיאור כל עמוד וציון ה- URL שלו מבנה עקרוני של העבודה
1 .      תיאור כללי האתר המוצר / השירות התחרות חסמי כניסה מגמות בשוק מאפיינים חשובים אחרים אשר משפיעים על קבלת ההחלטות בקמפיין
2 .      קהלי יעד –          תיאור קהל היעד / קהלי היעד השונים הרלוונטיים –          מאפייני התנהגות –          עולמות תוכן / ביטויי מפתח רלוונטיים –          חסמי כניסה –          מאפיינים דמוגרפיים יש לצרף את מחקר עולמות התוכן / ביטויי המפתח שנעשה בקובץ אקסל
3 .      מטרות ויעדים –          מטרות הקמפיין –          יעדים מספריים להשגה –          מדדי הצלחה לקמפיין – אם יש יותר מאחד
4 .      תהליכי גלישה –          עמודי נחיתה             מידע חשוב שצריך להיות בעמוד הנחיתה ציון עמודי נחיתה קיימים מה צריך לשפר –          נתיבי / תהליכי גלישה –          עמודי סיום המרה / רכישה 5.      דרכי הפעולה  א.      קמפיין Google AdWords ב.      קמפיין Facebook ג.       קמפיין ויראלי ד.      קמפיין וואלה ה.     קמפיין גלובס ו.        קמפיין CNN ז.       קמפיין Top Gear יש לתאר את הסיבות לבחירת המדיה איך תפלחו את קהלי היעד בכל מדיה שיטת הפרסום בכל ערוץ מדיה (CPM, CPC, CPL, CPA…) מסגרת תקציב מינימלית אפקטיבית נדרשת צפי חשיפות, הקלקות, המרות וכו'
6 .      תקופת הזמן לקמפיין –          למה בחרתם דווקא בתקופה הנ"ל – אם יש סיבה מיוחדת 7.      מודעות / באנרים –          דוגמאות לפרסומים / באנרים שאתם רוצים ליצור –          לכתוב את המודעה או לתאר את הויזואלים בבאנר שיעשה בהם שימוש או את הסרטון הויראלי אין צורך לייצר מודעות / באנרים / סרטונים ויראלים ברמה הגרפית
8 .      פריסת מדיה –          קובץ אקסל עם לפחות 3 מדיות שונות –          מהם השיקולים שהובאו בחשבון בביצוע פריסת המדיה 9.      פריסת מדיה מחדש לאחר ניתוח תוצאות אמצע הקמפין חלק זה ימולא רק לאחר קבלת אקסל פריסת המדיה עם תוצאות הביניים מהמתרגל ויכיל ניתוח תוצאות הביניים פריסת מדיה חדשה ושיקולים בפריסה החדשה. קובץ האקסל יישלח במייל שיצויין ע"ג העבודה בתוך שבועיים מרגע הגשת העבודה. חובת הסטודנטים לבדוק את תיבת המייל ולוודא שקיבלו בחזרה את פריסת המדיה עם תוצאות הביניים.                                                             בהצלחה! עבודת גמר – היבטים שיווקיים של מסחר באינטרנט
1 . תאור כללי האתר www.meyeden.co.il  –   מים מינרלים מי עדן חזון החברה:  להתחדש תמיד, כמי המעיין, וכמותם לזרום לעד. למצוא את הנתיבים האפשריים ולזרום בהם כמי המעיין, ללא חשש לטעות ולחזור ולזרום אל הים הגדול. להקשיב לצרכי הבאים אתנו במגע , להחיות כל מקום שנזרום בו .
להביא באשר נפנה, בענווה ובמקצועיות, את מסר המעיין שאנו שליחיו. אתר הבית של חברת המים המינרלים הגדולה והותיקה בישראל מציע שרותים אטרקטיביים לאספקת מתקני מים מינרלים טבעיים של מי עדן לבית או לעסק.
פעילות האתר- האתר מחולק ל-4 קטגוריות עיקריות:
אודותינו- מכיל מידע על החברה בישראל, חזון החברה, החברה באירופה, תרומה לקהילה ומרכז המבקרים.
מקור המים-מהם מים מינרלים, מקור המים, איכויות בריאותיות, אישורים ותקנים וטבלת השוואה מי עדן מול מים מסוננים.
מוצרים- פירוט כל המוצרים והשירותים שמציעה החברה (כדוגמת מיני בר, עדן בר, דיגיטל בר שומר שבת, שמיניית/שישיית בקבוקי 1.5 ליטר, בקבוקי ספורט וכדומה).
בריא לדעת- סדרת כתבות רלוונטיות (מים ופעילות גופנית, מים ולידה, שתיית מים בחורף וכדומה).
בנוסף, ישנה אפשרות להצטרף לשירות של מי עדן דרך האתר בעקבות השארת פרטים, יצירת קשר עם שירות לקוחות ו/או שיחה און ליין עם נציג ובירור סוגיות הקשורות לחשבון האישי במי עדן (במידה וקיים).
הקמפיין שאנו נתמקד בו בעבודה זו הוא הקמפיין העוסק בחיבור שעשו מי עדן בין מים ומשפחה.  הקמפיין מסווג כקמפיין משפחה והוא אחד מ-4 הקמפיינים (בנוסף למי עדן עסקים, מי עדן EASY , מי עדן בייבי),  המופיעים באתר בצידו השמאלי זה אחר זה. קליק מוביל את הגולש לבאנר נוסף המציג את אחת מסדרת הפרסומות בנושא כמות שתיית המים של המשפחה  ("בקיץ הקרוב המשפחה שלכם תשתה 4000 כוסות מים, אז תנו להם את המים הצלולים והטעימים ביותר", "הילד שלכם ישתה 700 כוסות מים בקיץ הקרוב, אל תתפשרו על איכות המים שהוא שותה") ולחיצה נוספת עליו, מאפשרת לגולש להכניס את פרטיו (תוך הבטחה כי יקבל בר מתנה) ונציג מי עדן מתחייב לחזור אליו בטווח מיידי (חדי העין יבחינו בדרישה להתחייב ל-36 ובכך שבוי הצרכן למשך 3 שנים!). המוצר/השירות מהם מים מינרלים?  מים טבעיים, נקיים מכל זיהום המופקים ממקור תת קרקעי מוגדר.
יש להם הרכב מינרלי קבוע ויציב (לרבות מלחים, גזים, מינרלים ועוד) אשר מעניקים למים טעם אחר מאלו הזורמים בצנרת בבית.
מים מינרלים טבעיים חייבים לעמוד במספר תנאים אשר מבדילים אותם ממי שתייה אחרים:
1. ההרכב, הטמפרטורה ושאר המאפיינים של מים מינרלים טבעיים חייבים להישאר יציבים בגבולות התנודות הטבעיות.
2 . מים מינרלים טבעיים נארזים תחת תנאים שיבטיחו את הניקיון המיקרוביאלי המקורי ואת ההרכב הכימי של רכיבים חיוניים.
3 . מים מינרלים טבעיים לא עוברים כל טיפול, לא נוסף או נגרע מהם דבר.
4 . מים מינרלים טבעיים נלקחים ישירות ממקור טבעי שכל תנאי הזהירות האפשריים נלקחו בכדי למנוע כל-