ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1217
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה 12

2 .
באימפריה העותומאנית במאה ה-19 הזהות המשמעותית ביותר היא הזהות הדתית, האימפריה העותומאנית מתעלמת מזהויות אחרות – זהות אתנית וזהות לאומית. במילת הארמני כמו גם ביהודי הייתה קיימת בעצם קבוצה אתנית אחת, לעומת המלתים המוסלמי והיווני אותודוכסי שהיו בהן קבוצות אתניות רבות. במצב זה החיים עבור הארמנים באימפריה העותומאנית הם סבירים ביותר, הם אמנם סובלים מאפליה מעצם היותם לא מוסלמים אך המערכת הזו של המלתים היא מערכת יציבה וסובלנית (בהשוואה לאירופה באותה התקופה).
בסוף המאה ה-19 באירופה מתחילה התעוררות לאומית, רצון של כל עם להגדיר את עצמו, עמים רבים באימפריה העותומאנית רוצים עצמאות לאומית ביניהם הבלקנים, היוונים הבולגרים והסרבים. האימפריה העותומאנית לא אוהבת התעוררות זו ואינה מעוניינת בה.
האימפריה העותומאנית מפעילה אלימות כלפי תנועות לאומיות, שולחת חיילים להורדת ההתקוממות. מה שגורם ל-
1 .קיטוב התנועה הלאומית- ההבדל נעשה ברור יותר.
2. נותנת סיבה מדוע התנועה הלאומית צריכה להגן על עצמה מפני האלימות.  3. הצורך להגן יותר מביא לארגון האוכלוסייה ומחדיר את התנועה הלאומית יותר ויותר לאוכלוסייה ומכאן שהתנועות הולכות ומתחזקות .
התודעה בלאומיות מתגברת ותנועה לאומית ,,, ***ללא מקורות