התפתחות פחדים - הפחד מברקים. התנייה וטיפול (פסיכופתולוגיה)

תקציר העבודה

פסיכופתולוגיה תוכן ענינים:
      עמ':                               הנושא:

1                                                                       מבוא

2 -3                                 פרק א': הבעת הייחודי
4 -5                                 פרק ב':
התפתחות הפחד לאור התיאוריה ההתנהגותית
6 -7                                 פרק ג':
טכניקות לטיפול בפחד
8                                     סיכום 9                                    ביבליוגרפיה
1 0-13                             נספח א':   שאלון אבחון עצמי- פוביות                                                                                    מבוא:
אדם נולד עם שני פחדים בלבד- הפחד ליפול ופחד מצליל רועש. פחדים אלה הם הכרחיים להישרדות התינוק בפרט והאדם בכלל ולכם הם יעילים (טיאנו, 1997).
מעבר לפחדים אלה, כל שאר הפחדים, הם פחדים נלמדים- שהאדם "אימץ" לעצמו. לכל אדם יש פחד, ברמה זו או אחרת, מדבר זה או אחר. יש המפחדים מחיות, יש המפחדים מחושך, יש המפחדים מזוחלים, יד המפחדים ממקומות גבוהים, יש החוששים לטוס ויש שלא נכנסים למעלית… המשותף לכל אלה, מלבד הרגשה לא נעימה, הוא שכל אלה הם דוגמאות לפחדים הנקראים בעתים ייחודיים (כלומר:
בתחום ספציפי).
הלוקים בפחד זה, מפחדים אף מהמחשבה על אותו אובייקט מפחיד. מתוך סקרנות, החלטנו לחקור ולנתח את נושא התפתחות הפחדים ובעיקר ההתמודדות איתם, כאשר במהלך עבודה זו נסקור את נושא הפחד מברקים.
במהלך העבודה נעמוד על מאפייני הפחד, אופן ביטויו והקריטריונים המקצועיים הפתולוגיים הנדרשים לשם הוכחת קיומו של הבעת.
כמו כן נסביר ונדגים את התפתחות ויצירת הפחד תוך שימוש במושגים מהתיאוריה ההתנהגותית המסבירה כי הפחד נוצר בתהליך ל למידה.
לבסוף נציע גישות טיפוליות וטכניקות להפחתת הפחד (אף הן פרי התיאוריה ההתנהגותית).
כל זאת כמובן תוך שאיפה להשתחררות מהפחדים…