אייפד –

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2002

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים לתואר מוסמך במנהל עסקים  יסודות ניהול השיווק- מטלה 2
שאלה 1
על פי מודל מחזור חיי המוצר ישנם ארבעה שלבים: הצגה, צמחיה, בגרות ודעיכה.
ה-iPad של אפל המצא בשלב הצמיחה. לשלב זה מספר מאפיינים: הראשון- המכירות בנסיקה- המאמצים המהירים אוהבים את המוצר וצרכנים נוספים מתחילים לקנות אותו.
חברת אפל השיקה את המוצר באפריל 2010. אנליסטים צפו כי במהלך שנת 2010 תמכור אפל כ-7 מיליון מכשירים וכבר לאחר כחודש הצליחה החברה לעבור את הרף של מכירת מיליון מכשירים.
המאפיין השני הוא תחרות שנמצאת במגמת עלייה, כלומר מתחרים חדשים נכנסים לשוק בגלל הפיתוי שבהזדמנויות לייצור ולרווחים בהיקפים גדולים. הם מציגים תכונות מוצר חדשות ומרחיבים את רשת ההפצה.
אחת החברות שנמצאת  עם אפל בתחרות היא סמסונג עם מכשיר ה-GALAXY TAB .
מאפיין נוסף- עלויות.
העלויות הן ממוצעות וזאת כי המחירים יציבים והחברה שומרת על הוצאות קבועות לקידום מכירות או מגדילה אותן במעט, כדי לענות לתחרות. המכירות גדלות הרבה יותר מהוצאות הקידום וגורמות לירידה בהוצאות המכירות.
מאפיין רביעי הוא רווח החברה שנמצא בשיאו. הרווח בשיאו בשל שתי סיבות: הראשונה- עליות קידום המכירות נפרסות על נפח מכירות גדול יותר. השנייה- עלויות הייצור ליחידה יורדות מהר יותר ממחיר המוצר (בגלל למידת עקומת היצרן).
והמאפיין החמישי- לקוחות שמסתגלים להתקדמות. הלקוחות המסתגלים להתקדמות במהירות למוצרים חדשים מקדימים בקניית המוצר.
במהלך שלב הצמיחה החברה מפעילה אסטרטגיות אחדות כדי להבטיח נתח שוק מקסימאלי לזמן ארוך ככל האפשר.
מבחינת המוצר- היא משפרת את איכותו, מוסיפה לו תכונות חדשות ומוסיפה דגמים חדשים.
מבחינת פלחי שוק- חודרת לפלחי שוק חדשים.
מבחינת מחיר- תוריד מחירים כדי למשוך את הקונים הרגישים למחירים.
מבחינת הפצה- מרחיבה את מערך ההפצה ונכנסת לערוצי הפצה חדשים (הפצה אינטנסיבית).
מבחינת מסחור- מפרסום יוצר מודעות למוצר לפרסום יוצר העדפה למוצר (פרסום משכנע).
שאלה 2
כעת נציג את פילוח השוק למוצר ה-iPad.
מבחינת משתנים גיאוגרפיים:

**ללא מקורות