עבודה זאת סוקרת את השפעת אופיו של המנהיג על יישום המדיניות שלו בפועל, היא בוחנת תיאוריות רטוריות, דמגויות, וכמו כן, בודקת מה משפיע יותר, האופי, או המדיניות. איך נוצרת מנהיגות, איך נוצר מנהיג אשר עומד בהבטחותיו. יחד עם זאת נבחן את דרכי השכנוע של בגין

תקציר העבודה

תוכן  עניינים
א.      מבוא –..2
ב.      סקירת הספרות –..4
       גישת התכונות -…4
       מודל הכריזמה -..5
      מקורות הכוח של המנהיג -…6
      רטוריקה  מהי? -..7
ג.        מתודולוגיה .10 ד.      מנחם בגין כמנהיג- ניתוח חייו -11
       תיאור חייו –.11
       פרק הניתוח והממצאים -..12
      מקורות הכוח -..13
     ניתוח דמותו לפי מודל הכריזמה של וובר 15
ה.      התפתחות ויישום רפורמת שיקום שכונות כתלות במנהיגותו של בגין –.32
       פרויקט שיקום השכונות- רקע כללי -.32
       ההכרזה על פרויקט שיקום השכונות -32
      ניתוח וממצאים -33
ו.        מנהיג או מנהל –..37
ז.       מנהיגות מעצבת משמעויות והשלכות –38
       מישור ציר הזמן …38
      המישור הארגוני מערכתי -.39
ח.      סיכום –41
בחלקה הראשון של העבודה נציג את מסגרת התיאוריות עליהן התבססנו בכדי לנתח את מנהיגותו הייחודית של בגין, תוך הצבת המתודולוגיה וכלי המחקר אשר עשינו בהם שימוש. בחלקה השני , נציג ניתוח מפורט בממצאים אותם ליקטנו תוך הישענות על התיאוריות וכלי המחקר אותם הצגנו בתחילה, במטרה לבסס את השערת המחקר. בחלק האחרון של העבודה נציג לקוראים, את המשמעויות ,המסקנות וההשלכות לאור ניתוח הממצאים.    כרקע לקריאת העבודה, נכון יהיה להדגיש את העובדה כי מעצם הרצון לבצע מחקר בסוגיית המנהיגות קיימת מגבלה מובנת. מגבלה זו קשורה בעובדה אשר הוזכרה כי תחום זה הינו רחב ומופשט כאחד. לאורך השנים נכתבו והוצגו מספר רב של תיאוריות  ומודלים שונים. אשר העוסקות בסוגיות מגוונות-  כדוגמת מיהו מנהיג? מהי ומנהיגות? ומהי מנהיגות יעילה? . תיאוריות ומודלים אלו מציגים במספר לא קטן של מקרים עמדות נוגדות והפוכות. כך שמטבען של הדברים , כאשר ניגשנו לבסס את המחקר נצטרך ל'בחור' את תיאוריות ומודלים מסוימים מאוד מתוך עולם רחב זה. יחד זאת תיחום המחקר לדמות מובהקת אחת  ורפורמה מסוימת תסייע למקד את הקורא, ותאפשר לו להחליט האם נבחרו הכלים והתיאוריות המתאימות