יסודות השיווק – סיכום

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2351

תקציר העבודה

יסודות השיווק  –  סיכום             שיווק:
סיפוק צרכי לקוחות תוך יצירת רווח.                                                                                                                                                                                                                               צורך:
פער בין מצוי לרצוי (בד"כ סובייקטיבי)                                                      5
הגישות השונות של פירמות מבנה ארגוני אסטרטגיה הכוונה ניהולית תגובה לתחרות גישת המוצר לפי פרוייקט מו"פ אופי המוצר שיפור המוצר גישת הייצור לפי פונקציה הורדת עלויות יעילות פנימית הורדת עלויות גישת המכירה מרכזי רווח גידול בנפח צורת הפצה הורדת מחיר, דחיפה גישת השיווק לפי השוק והמוצר הכרת צרכי הלקוח וסיפוקם הכרת שווקים, לקוחות, מתחרים מחקרי שוק, תכנון השיווק גישת השיווק החברתי כמו שיווק עם דגש להיבטים סביבתיים
8 תפקידי השיווק בהתאמת הביקוש למוצרי הארגון הביקוש תפקיד השיווק אסטרטגיה דוגמאות
1 .       שלילי ליצור ביקוש חיובי שיווק ממיר פופאי, טיסה לא קיים ליצור ביקוש שיווק ממריץ דיג בירוחם נסתר ליצור ביקוש שיווק מפתח פלאפון, מיקרוגל, פקס יורד להגדיל ביקוש או לצאת מהעסק בזמן שיווק מחודש כניסה לפלחי שוק חדשים בלתי סדיר לייצר הביקוש שיווק מתאם תיירות, חשמל, מבצעים מלא לשמור על הביקוש שיווק משמר או פיתוח מוצרים לשוק חדש מסעדות עודף להקטין ביקוש שיווק מצמצם ע"י שכנוע או העלאת מחירים בלתי רצוי לסלק ביקוש שיווק נגדי סמים, סיגריות גמישות הביקוש:
עד כמה משתנה הביקוש כפונקציה של שינוי המחיר.
גמישות ביקוש צולבת:
שינוי במחיר מוצר אחד משפיע על הביקוש של מוצר אחר. למשל – תפו"א לצ'יפס וקטשופ, בשר בקר ובשר עוף.
מאקרו סביבה הכוחות החיצוניים לארגון ומשפיעים עליו:
1.       דמוגרפיים         עלייה, חרדים
2 .       כלכליים            מיתון, בורסות בעולם
3 .       טבעיים             אקלים
4 .       טכנולוגיים        פיתוחים, אינטרנט 5.       פוליטיים          
6 .       תרבותיים מיקרו סביבה הגורמים שבסביבה הקרובה של החברה המשפיעים עליה:
החברה, צינורות השיווק, שווקי הלקוחות, המתחרים והציבור מחקר שווקים גורמים בקבלת החלטות: מידע, נסיון, אינטואיציה חקר שוק:
מאמץ מתוכנן לאיסוף נתונים ומידע חדשים שיסייעו בקבלת החלטות שיווק. מטרת המחקר:
להעלות את משקל המידע בקבלת ההחלטות.
שלבי מחקר שוק קביעת מטרות ç גיבוש דרכי עבודה ç איסוף מידע רלוונטי  ç ניתוח המידע  ç קבלת החלטות מקורות מידע מידע ראשוני:
סקרים, ניסויים, תצפיות מידע משני: מסמכי החברה, סקרים ישנים, פירסומים, אינטרנט תמיד נתחיל בשימוש במידע משני כי זה זול וזמין יותר. אך זה לא עדכני ולא תמיד מתאים לצרכים.
אסטרטגיה השאלה הקיומית: כיצד לשרוד ולשגשג בסביבה משתנה? התשובה:
ע"י הצבת מטרות שיניעו להחלפת מידע וסחורות נכונים לסיטואציה.
מודל SWOT Strength, Wickness, Opportunities, Threats תכנון אסטרטגי תכנון עתיד רצוי וזיהוי דרכים להשגתו זיהוי שיטתי של הזדמנויות וסיכונים שבשילובם עם נתונים רלוונטיים אחרים מהווים את הבסיס לקבלת החלטות בהווה.
אסטרטגיה עונה על 3 שאלות: היכן, מתי, כיצד להתחרות?
 3 דרכים להתחרות: במחיר (לא מומלץ), באיכות (ובידול), בשירות פילוח השוק חלוקת השוק לקבוצות הומוגניות הנבדלות זו מזו במשתנים המסבירים התנהגות צריכה.
מטרה: ליצור אפשרות להתארגנות שיווקית יעילה לכיסוי השוק.
תנאים לפילוח יעיל אפשרות מדידה – יכולת למדוד את גודל וכח הקנייה של הפלחים רווחיות – מציאת פלחים שיכולים להיות כדאיים נגישות – מציאת פלחים שניתן להגיע אליהם באמצעי התקשורת שלרשות הפירמה בסיסים ומשתנים לפילוח שוק –