תקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2010
מספר מילים 855
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

א. ישנם חמישה תנאים בסיסיים להתהוות דעת קהל:
1. הנושא שנוי במחלוקת – נושא שעליו אין הסכמה בחברה.
2. הנושא השנוי במחלוקת צריך להיות גם רלוונטי/משמעותי – נושא החשוב למביע הדעה, שמקבל עדיפות גבוהה בסדר היום הלאומי.
3. הדעות השונות לגבי הנושא צריכות להיות של קבוצות משמעותיות בחברה – קבוצות חזקות בציבור יביעו דעות שונות במחלוקת על הנושא הרלוונטי, אחרת הנושא לא יפורסם – יעלה לסדר היום הלאומי. 
4 . הקבוצות , שיש להן דעות שונות, צריכות לראות עצמן כקהל/קבוצה בעלת דעות דומה – כקבוצה שמוכנה להיאבק עבור הנושא, כך שבזכותה ייווצר לחץ לשינוי.
5. הדעות חייבות להתפרסם, לזכות לביטוי ציבורי – דעות שלא מפורסמות בציבור כאילו לא היו קיימות. ב. התנאים להתהוות דעת קהל בהקשר לכתבה "ניצולים ומנצלים":
1. הנושא שנוי במחלוקת – תנאי זה מתקיים מאחר וישנה אי הסכמה בנוגע לדחיפות שבה ניצולי השואה צריכים לקבל את הכספים שהובטחו להם. אי ההסכמה היא בין ניצולי השואה ומשפחותיהם לבין גורמים עליונים שונים כגון נבחרי העם, שרי ממשלה, ראשי ממשלות ואף מערכת המשפט.
2. הנושא רלוונטי לקהל גדול, במיוחד לניצולי השואה עצמם ומשפחותיהם. בנוסף, הרלוונטיות של הנושא גדלה בעוד שניצולי השואה מזדקנים, וישנה חשיבות רבה יותר לדחיפות שבה הסוגייה צריכה להיפתר.
3. בכתבה מוזכרים חלקים משמעותיים בחברה המביעים דעתם בנושא, למשל ח"כ זאב  ביילסקי אשר מנסה לזרז את תהליך העברת כספי התרופות לניצולים, לעומת גורמים –