עבודה סמינריונית יעקבי וליידנטל, סוחרי גומי ורומנטיקאים מאת חנוך לוין האם טרילוגיה או שמא שלושה מחזות בעלי מבנה דומה? – דיון במחזות ובקשר ביניהם.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 4770
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית יעקבי וליידנטל, סוחרי גומי ורומנטיקאים מאת  חנוך לוין האם טרילוגיה או שמא שלושה מחזות בעלי מבנה דומה? – דיון במחזות ובקשר ביניהם.
אנשי תיאטרון, מבקרים וצופים רבים, מחלקים את מחזותיו של לוין לז'אנרים שונים וחלקם אכן טוענים, שבמספר ממחזותיו הוא חוזר על עצמו או שחלק ממחזותיו ממשיכים מחזות שכבר כתב.  בעבודה זו אעסוק במחזות מתוך ז'אנר מחזות השלישיה, אליו משתייכים חמישה מתוך מחזותיו של לוין באופן מובהק: יעקובי וליידנטל, סוחרי גומי, מלאכת החיים, הזונה מאוהיו ורומנטיקאים.
מטרת העבודה היא להבין מהו הקשר בין רומנטיקאים לבין שניים ממחזות השלישייה הראשונים אותם כתב חנוך, יעקובי וליידנטל וסוחרי גומי.
הדיון ייערך באמצעות בחינת נקודות הדמיון והשוני המבניים והתימאטיים בין המחזות. אין בכוונתי או ביכלתי לספק תשובה נכונה או לקבוע מהי הטענה הנכונה, היות וכזו רק חנוך יכול לספק לנו. עם זאת, אשתדל להציג את מירב האספקטים הדנים בסוגיות אלו ואת העניין שהם מעוררים, וכן אביע את מסקנתי האישית מהדיון אותו קיימתי.