גישות ניהול חדשניות וקבלת החלטות

תקציר העבודה

גישות ניהול חדשניות וקבלת החלטות סמינריון בקורס: חשבונאות ניהולית מתקדמת סמסטר 2010ב מנחה: קבוצת לימוד: 02
מגיש: ת.ז.: כתובת: מייל: טלפון: תאריך הגשה: 21.9.2010 תקציר מנהלים מטרת המחקר הינה לבדוק האם ישנו קשר בין יישום שיטות ניהול מתקדמות (בדגש על TQM) לבין הביצועים העסקיים של הפירמה וערכה, כמו כן תיבדקנה מהן ההשפעות של היישום של השיטות על הביצועים העסקיים וערך הפירמה.
המחקר יעסוק בשאלה, מהן השפעות היישום של שיטות הניהול המתקדמות (בדגש על TQM) על ביצועים עסקיים וערך הפירמה?
 על מנת לבחון את השערת המחקר: ביצועי הפירמה גדלים עקב שימוש בשיטות ניהול מתקדמות.
עבודה זו עוסקת בגישת ניהול איכות כולל על היבטיה השונים והאם היא משפיעה על הביצועים העסקיים וערך הפירמה.
בחלק הראשון של העבודה יוצג הרקע לצמיחת השיטה ובהמשך יוסבר מהי למעשה שיטת ניהול איכות כולל.
חלקה השני של העבודה יכלול את השלבים ביישום השיטה בארגון וזאת על-פי גישת חמשת השלבים – ™Five-phase Approach .
בחלק השלישי של העבודה יוסבר  נושא עלויות האיכות והשיטות למדידתן .
לאחר מכן, תיבחן השאלה: האם האיכות משתלמת? ויוצגו מספר מחקרים אשר ניסו לענות על שאלה זו. בסיום העבודה יוצגו סיכומי הדברים ומסקנות אישיות:
הדרך ליישום השיטה בארגונים השונים דורש בעיקר את השתתפות כל העובדים בתוכנית. כמו כן יישום מוצלח של שיפור איכות מצריך את שילוב השיטה עם גישות ניהול אחרות כמו ניהול לפי אילוצים, JIT  ומדידה ובקרה ניהולית. יישום מוגבל וחלקי של השיטה יניב שיפור מוגבל בביצועים.
במחקר זה  נמצא קשר בין יישום גישות ניהוליות מתקדמות לבין שיפור ביצועי הפירמה ועמידה ביעדים.
תוכן עניינים:

1 .        מבוא: 5
1 .2          הגדרת המושג TQM: 6
1 .3          מטרות המחקר: 6
1 .4          שאלת המחקר: 6
1 .5          השערת המחקר: 7
1 .6          שיטת המחקר: 7
2 .        סקירת ספרות: 8
2 .1          אבי מהפיכת האיכות: 8
2 .2          רקע
ל-TQM: 8
2 .3          עקרונות הTQM : 12
2 .3.1              עיקרי תורתו של דר' דמינג (Deming,1986 ) : 13
2 .4          יבוא ערכי איכות ומצוינות לארגון: 13
2 .4.1              ניתוח עלויות איכות: 14
2 .4.2              המודל הקלאסי של עלויות האיכות: 15
2 .4.3              ארבעת מושגי העלות: 15
2 .5          קשיים ביישום הפילוסופיה של דמינג: 16
3 .            M.Q.T ואפקטיביות ארגונית: 17
4 .        ה- T.Q.M כאסטרטגיה יישומית בארגון: 17
5.        מטרות יישום השיטה – גלויות וסמויות: 19
6 .        תקצוב T.Q.M: 20 7.            שלבים ביישום TQM בארגון: 21
7.1          שלב 0 – הכנה: 22
7.2          שלב
1 – תכנון: 23
7.3          שלב
2 – הערכה: 24
7.4          שלב
3 – יישום: 24
7.5          שלב
4 – הרחבה:
5
8 .        דיון ומסקנות – האם יישום TQM משתלם: 26
8 .1             M.Q.T כמסגרת ליישום שינוי תרבותי ארגוני: 26
8 .2          אוניברסאליות השיטה מול הקשיים ביישום: 27
8 .3          הT.Q.M- כאסטרטגיה יישומית: 27
9.        סיכום: 30
1 0.      ביבליוגרפיה: 32