תוכנית עסקית

תקציר העבודה

מבוא
איך לפתוח עסק? המתכון להצלחה בעסק חדש הינו להיכנס לעסק הנכון בזמן הנכון. הסטטיסטיקה מגלה לנו כי אחוז גבוהה מן העסקים החדשים המוקמים מדי שנה צפויים לכישלון ולסגירה תוך השנתיים הראשונות לקיומם.
יזמים ומנהלים רבים נכנסים להרפתקאות עסקיות מבלי לבצע בדיקת כדאיות ומסתבר להם רק בשלבים מאוחרים יותר כי העסק נועד לכישלון, אז נאלצים לנטוש את הרעיון כאשר הדבר כרוך בהפסד של כספים רבים זמן והמאמץ שהושקעו.
הסביבה עסקית בת זמננו משתנה ללא הרף. שינויים מהותיים החלים בה כוללים את האצת הפיתוח הטכנולוגי, התחרותיות הגוברת, הדינאמיקה העסקית המואצת והפיכת הצרכן למתוחכם ובררני יותר.
בסביבה תחרותית שכזו יש צורך לבחון בקפדנות את רעיון הקמת בית קפה- הסביבה העסקית, הסביבה הפיזית והיבטים כספיים ושיווקים. בחינה של כל אלו יחד עם תכנון נכון תוביל להצלחת העסק.
תוכנית עסקית זו מביאה לידי ביטוי את תכנון המהלכים אותן בחנו מראש לבדיקת הכדאיות שבהקמת קפה טאץ'. תוך שימוש בתמהיל השיווק ניתוח חמשת הכוחות של פורטר ומודל SWOT.
תוכנית עסקית זו מפרטת את היתרון היחסי של קפה טאץ' ותענה על שאלות כגון:
האים לרעיון הקמת קפה טאץ' יש שוק?
מה היתרון התחרותי של קפה טאץ' על פני המתחרים?
כמה זה יעלה ולמה?
איך זה יעבוד?
מהן ההכנסות הצפויות, ומתי צפוי החזר ההשקעה?
מטרת התוכנית העסקית היא להציג את העסק וההזדמנות העסקית הטמונה בו על מנת לגייס הון להקמתו ולבחון השלכות של הקמת רשת בתי קפה.
  אך לפני הכול מהו בית קפה?
המושג בית קפה אינו מוגדר, האם בית קפה הוא מוסד שבו מוכרים רק קפה, עוגות וכריכים? כפי שהוגדר ע"י המחוקק ב"צו רישוי עסקים" נקבע כי בבתי קפה מותר להכין ולמכור משקות חמים, כריכים מכל סוג, חביתות או סלטים ותבשילים שאינם מכילים מזון מן החי.
בבית קפה אסור להחזיק מאכלים המכילים מזון מן החי, לרבות דגים, בשר ועוף למעט נקניק או נקניקיות. כלומר בית אוכל המגיש מזון עשיר יותר הוא מסעדה.
תוכן עניינים
נושא עמוד מבוא
3
תקציר מנהלים
4 שוק בתי הקפה בישראל 5
תמהיל השיווק P4
7
חמשת הכוחות של פורטר
8 מודל SWOT
1 1
מבנה הארגון וכ"א
1 2
תוכנית השיווק
1 3
תוכנית פיננסית –          עלויות השקעה ראשוניות –          דוח מקורות ושימושים –          הוצאות מימון –          דוח רווח והפסד חזוי
1 4
חישוב כדאיות המיזם
1 6
שיטת המחקר
1 7
צלווח נתונים
2 3
נספחים –          תפריט –          סקר –          גיליון Excel
2 4
ביבליוגרפיה
2 5