פרה סמינריון בדיני עבודה- חוק יסוד: חופש העיסוק וחוזה עבודה אישי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5089
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

קורס דיני עבודה 10354
עבודת פרה-סמינריון:
הקונפליקט בין חוק יסוד: חופש העיסוק לבין הגבלת העיסוק בחוזה העבודה האישי.
תוכן עניינים:
מבוא
3
פרק ראשון: חוזה העבודה האישי-
4 -5
פרק שני-  חוק יסוד: חופש העיסוק
6 -7
פרק שלישי: חופש העיסוק- ההגבלה.
8-9
פרק רביעי: חוזה העבודה האישי והגבלת חופש העיסוק.
10-12
פרק חמישי-דיון ומסקנות
1 3-14
ביבליוגרפיה
1 5
מבוא:
עבודה זו עוסקת ב הקונפליקט בין חוק יסוד:
חופש העיסוק לבין הגבלת העיסוק בחוזה העבודה האישי.
שאלת המחקר היא: האם התניה הנוגעת בהגבלת עיסוק בחוזה עבודה אישי גוברת על זכות יסוד חופש העיסוק ?
במסגרת עבודה זו, אנסה לענות על שאלת המחקר באמצעות בחינה מעמיקה של מאפייני חוזה העבודה האישי, חוק יסוד: חופש העיסוק והקונפליקט בין השניים.
בפרק הראשון- חוזה העבודה האישי- אפרט את מאפייניו של חוזה העבודה האישי, תוך התייחסות להצעת חוק העבודה, וראיית חוזה העבודה האישי כחוזה לכל דבר במסגרת חוק החוזים. בפרק זה אנסה להציג את היתרונות והחסרונות בחוזה עבודה אישי דרך משקפי העובד והן המעביד.
בפרק השני- חוק היסוד: חופש העיסוק- אעמוד על תהליך ההכרה בזכות חופש העיסוק כזכות חוקתית וניסוחה בחוק יסוד. בנוסף, אנסה לעמוד על משמעותו של מושג העיסוק, הזכות לחופש העיסוק כזכות אקטיבית ופאסיבית כאחד, השינוי בתפיסת חופש העיסוק לאור פס"ד בז'רנו.
בפרק השלישי-  חופש העיסוק; ההגבלה- אדון בהגבלת חופש העיסוק מכח חוזה, תוך משמעותו של המושג "סוד מסחרי" ואבצע חלוקה להגבלת חופש העיסוק בזמן יחסי עובד ומעביד ולאחר יחסי עובד ומעביד. במסגרת חלוקה זו, אשתמש במודל להסכם שנוסח ע"י יצחק לובוצקי.
בפרק הרביעי- חוזה העבודה האישי והגבלת חופש העיסוק- אבצע אינטגרציה בין התחומים שנידונו בפרקים הקודמים, תוך ניסיון להתמודדות בית המשפט הישראלי עם הקונפליקט הקיים. אדגים את השינוי בתפיסה דרך השינוי בפסיקה בתחום, תוך הצגת פס"ד מרכזיים בנושא: פס"ד פרומר ופס"ד סער.
בפרק החמישי- דיון ומסקנות- אסכם את הדיון בו עסקתי במהלך כל העבודה והן אביע דעתי האישית על הנושא.
שיטת המחקר בעבודה זו היא סקירת ספרות, הנשענת על מאמרים בתחום המשפט, פס"ד שונים והחוקים והתקנות הרלוונטיים לנושא.