עבודת מסכמת בקורס ניהול השיווק על חברת גודייר (Goodyear)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2290
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא_ 3
רקע_ 4
ניתוח סביבה_ 5
גורמים טכנולוגיים_ 5
גורמים חברתיים-תרבותיים_ 5
גורמים כלכליים_ 6
גורמים פוליטיים ומשפטיים_ 6
ניתוח פנימי (SWOT) 7
ניתוח החברה_ 9
סיכום ומסקנות_ 13
ביבליוגרפיה_ 14
טבלת איורים איור  1 – מפה תפיסתית של שוק הצמיגים_ 9
מבוא
מטרת העבודה הינה לסקור את חברת Goodyear, חברת הצמיגים הגדולה בעולם. בסקירה אתמקד במוצר אחד של החברה – צמיג לכל מזג אוויר בשם Aquatred.
לחברה מחזור מכירות של כ 18 מיליארד דולר, אך עליה מעיק מזה זמן רב נטל חוב בהיקף שנע בין 2-3 מיליארד דולר.
החברה הוקמה בסוף המאה ה 19 כמפעל בודד לצמיגי אופניים וכרכרות ללא סוס (מכוניות) והתפתחה עד לכדי 57 מפעילם ב 23 מדינות.
שוק הצמיגים הינו שוק גדול מאד אך ללא מוביל ברור וחד משמעי. בשוק משחקים מספר שחקנים גדולים והרבה שחקנים מקומיים אשר רוכשים את הצמיגים מ OEM (היצרן המקורי) ומשווקים אותם תחת המותג שלהם.
העבודה תיתן רקע על החברה, כמו גם ניתוח הסביבה החיצונית והפנימית שלה. מכאן תתמקד העבודה במוצר עצמו ותבצע ניתוח שיווקי שיכלול פילוח, מיצוב, אסטרטגית כיסוי שוק, בחינת המוצר בעיני הצרכנים ותמהיל השיווק.
לסיכום אתמקד במתן המלצות לחברה.