עבודה מסכמת בקורס ארה"ב מקולוניאליזם לגלובליזציה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1263
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

ארה"ב מקולוניאליזם לגלובליזציה
1 . הסבר:
מהו "הייעוד הגלוי".
"הייעוד הגלוי" הוא אידיאולוגיה לאומית שהתפתחה בארצות הברית במהלך המאה ה 19  (Stephanson,
1 995). שורשיה טמונים עוד במאה ה 17 (תחילת ההתיישבות באזור ארצות הברית).

2 . שורשיו הדתיים של ה Manifest Destiny הקהילה הפוריטנית היא המקור הראשוני המזוהה עם ה Manifest Destiny  (Stephanson, 1995).
3 . כיצד בא לידי ביטוי "הייעוד הגלוי" ביחסה של החברה האמריקאית כלפי האינדיאנים מכיוון ש"הייעוד הגלוי" נוגע קודם כל לגזע הלבן ולשליטתו במרחב, היו האינדיאנים סוג של אויב שיש להכריז עליו מלחמה  (Stephanson, 1995).

4 . כיצד בא לידי ביטוי "הייעוד הגלוי" ביחסה של החברה האמריקאית כלפי השחורים בתקופת ה reconstruction תקופת ה reconstruction היא התקופה בה האומה האמריקאית השתקמה לאחר מלחמת האזרחים. תקופה זו נמשכה בין השנים 1865 עד 1877. להערכת הרוב הגדול של ההיסטוריונים. תקופה זו, אשר בה ניסה הצפון לכפות על הדרום הכבוש שינויים, ואף החזיק חלק מהמדינות תחת משטר צבאי  (Etcheson, 2009).
5. באיזו מידה, אם בכלל, היה נוכח בפרשת איראן-קונטראס פרשת איראן קונטראס היא פרשה בה ממשל ארצות הברית מכר נשק לאיראן, בתקווה לשחרור בני הערובה האמריקאים שנתפסו בשגרירות אך גם כדי לממן את ארגון הקונטראס בניקרגואה אשר התנגד לממשל הסנדיניסטי שם  (Walsh, 1993). זאת מכיוון שהקונגרס האמריקאי לא אישר העברת נשק לארגון זה.