קניית מכונית בעזרת תיאוריית ה "Optimal Stopping"

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2260
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן העניינים
1.                          תקציר מנהלים.. 3
2 .                                         המודלים התיאורטיים.. 5
2 .1.              בעיית ה Optimal Stopping. 5
2 .2.                            בעיית המזכירה (The classical secretary problem) 6
2 .3.                                                                            בניית חוקיות לבחירת מועמדת לבעיית המזכירה. 7
3 .                                                      שימוש במודלים למציאת מכונית.. 9
3 .1.                            בעיית קניית הרכב. 9
3 .2.                                        יישום המודל לחיפוש רכב. 10
3 .3.                                                        הצעה לתצורת היישום להערכת רכב. 11
4 .                סיכום.. 12
5.                 מקורות.. 13
טבלת איורים איור  1 – מבולבלים בקשר לקניית רכב? גם אנחנו (מקור – www.independantautoreport.com) 3
איור  2 – עטיפת הספר" Great Expectations: The Theory of Optimal Stopping" (מקור – /www.goodreads.com) 5
איור  3 – ממתינים בתור לריאיון (מקור – אתר אוניברסיטת אריזונה) 6
איור  4 – קניית רכב אידיאלי (מקור – YNET) 9

1 .  תקציר מנהלים  חיפוש מכונית לקניה הוא אחת הבעיות שכל ישראלי עובר בחייו. החל ממערכון "המכונית המגויסת" של הגשש החיוור בשנות ה 60, תמיד עמדו בפני הקונה דילמות בקשר למכונית. למרות כניסתם של לוחות אינטרנטיים המאפשרים מגוון בחירה גדול יותר, וכניסה של יותר ויותר מכוניות אל השוק באמצעות חברות ליסינג הבחירה נדמית קשה כמקודם. והכלל המאפיין את קניית המכונית הינו הכלל הרומאי של "ייזהר הקונה" (Caveat emptor) – על הקונה לבחון היטב את מה שהוא קונה.
בעבודה נראה כיצד ניתן לפתח מנגנון בחירה למכוניות אידיאליות או איכותיות במחיר סביר וזמן קצר. כיום קנית מכונית מתבססת בעיקר על התרשמות ראשונית ולעיתים אף בדיקה במכון. מהתרשמותנו, לא נראה שישנם מנגנונים מתמטיים או סטטיסטיים המאפשרים לדרג את הרכבים שנראו ביחס לאחרים.
מניסיוננו מדובר בעיקר בתחושות ("נראה לי שהרכב הזה פחות טוב/פחות מדבר אלי מהקודם").