ניתוח המפה התקשורתית - היתרונות והחסרונות לאור רכישת השליטה בעיתון מעריב על ידי נוחי דנקנר

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1199
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

מבוא
לחקר התקשורת מוסדות תקשורת בישראל ובעולם עבודת אמצע סמסטר בשבוע שעבר דווח בתקשורת כי איש העסקים נוחי דנקנר מבקש לרכוש חלק מהעיתון "מעריב". נתחו את הנושא תוך עיסוק ביתרונות וחסרונות של התפתחות זו מבחינת מפת התקשורת בישראל, ותוך התבססות על מושגים שנלמדו בקורס כגון חופש הביטוי והעיתונות, בעלות צולבת או משולבת וצנזורה כלכלית. רצוי וכדאי להשתמש במושגים נוספים.
התבססו בהתייחסותכם לנושא על 6
פריטים מתוך סילבוס הקורס ועל לפחות קטע עיתונות אחד מאמצעי תקשורת כלשהוא.
חובה להשתמש במושגים מתוך מאמרו של MCQUAIL  (1987) * את העבודה יש להגיש בהיקף של עד 3
עמודים (לא כולל שער ורשימה ביבליוגרפית ) ברווח כפול בגופן 12
ועם השארת שוליים ברוחב של לפחות 2.5
ס"מ. יש להשתמש במראי מקום בגוף העבודה! עבודת אמצע סמסטר – מבוא לחקר התקשורת מוסדות התקשורת בארץ ובעולם בסוף מרץ 2011, הופצה הידיעה בתקשורת, לפיה איש העסקים נוחי דנקנר מיישם הליך רכישתם של 60% ממניותיו של עיתון מעריב תמורת לא פחות מ-120 מליון שקלים. הרכישה נעשתה באמצעות קבוצת דיסקונט השקעות, חברה ציבורית שמניותיה נמצאות בשליטתו של איש העסקים דנקנר  (אקרמן, 2011 ; פינק, 2011). לרכישה זו של אמצעי תקשורת …