פרוייקט גמר - טכנאי תעו"נ

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4740

תקציר העבודה

    שם הפרוייקט:
מכללת קיי – מחלקות משק ותחזוקה מטרות הפרוייקט:

1 .                  פראטו – פירוט סוגי התיקונים.
2 .                  תחזיות – ביצוע תחזיות של היקף קריאות לשנים הבאות לפי מספר שיטות חיזוי.
3.                  ניהול פרוייקטים – פרוייקט שיפוץ מעונות סטודנטים.
תיאור מקוצר ונתונים טכניים:
מכללת קיי, הינה מכללה להוראה השוכנת בעיר באר – שבע, הוקמה בשנת 1954 במכללת קיי לומדים היום כ – 3000 סטודנטים במסלולי הוראה שונים. נוסף לכך, היא משמשת מרכז השתלמות אזורי לאלפי  מורים וגננות מבאר – שבע ומהסביבה.בשנת 2001 הוקם מוקד תקלות אשר מאגד בתוכו את כל הבעיות הטכניות הקיימות במוסד הכולל מחלקות: חשמל, מחשבים, מסגרות, הוצאה לאור גננות ועוד, המוקד מפעיל כ – 42 עובדים.
בכדי להיערך ולייעל את העבודה, לקראת שנת 2004 הוחלט לבצע בדיקה בתחומי:  כ"א, קבלני חוץ, חלקים, מספרי תקלות עתידיות ועוד..   למר על הנחייתו ועל עזרתו הרבה במשך כל שלבי הפרוייקט.
    תוכן העניינים
                                                                                                                                    עמ' פרק 1 – תקציר מנהלים            
1 .1       רקע על המכללה                                                                                             8

1 .2       מסקנות ותוצאות מהפרוייקט                                                                     10
1 .3       מבנה ארגוני של מחלקות משק ותחזוקה                                                   11

1 .4       הגדרות הפונקציות בארגון                                                                           12

1 .5       מפת המכללה                                                                                                 14

1 .6              מטרות הפרוייקט                                                                                          15

1 .7       פירוט שלבי העבודה                                                                                      15

1 .8       ביבליוגרפיה                                                                                                   16
פרק 2 – פראטו
2 .1              מבוא                                                                                                               18

2 .2              ניתוח הנתונים                                                                                               20
2 .3              בניית היסטוגרמה לניתוח התקלות                                                             21

2 .4              סדר יורד לפי עלויות                                                                                      22

2 .5                מסקנה מתרשים פראטו                                                                               24
פרק 3 – תחזיות
3 .1       מבוא                                                                                                               26
3 .2       נתונים                                                                                                                        31
3 .3       תחזית לשנת 2004 לפי שיטת ממוצע פשוט                                                             32
            3.3.1    חישוב                                                                                                 33
3 .4       תחזית לשנת 2004 לפי שיטת החלקה מעריכית עם מקדם של 30%         34
            3.4.1    חישוב                                                                                                 35
3 .5       תחזית לשנת 2004 לפי שיטת החלקה מעריכית עם מקדם של 35%         36
3 .6       תחזית לשנת 2004 לפי שיטת החלקה מעריכית עם מקדם של 40%         37
3 .7              תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 4 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 20% ביחס לסמסטר קודם                                                 38
3 .7.1    חישוב                                                                                                 39
3 .8              תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 4 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 30% ביחס לסמסטר קודם                                                 40
3 .9              תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 4 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 40% ביחס לסמסטר קודם                                                 41
3 .10     תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 4 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 50% ביחס לסמסטר קודם                                                 42
3 .11     תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 3 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 20% ביחס לסמסטר קודם                                                 43
3 .12     תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 3 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 30% ביחס לסמסטר קודם                                                 44
3 .13     תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 3 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 40% ביחס לסמסטר קודם                                                 45
3 .14     תחזית לשנת 2004 לפי ממוצע משוקלל נע 3 סמסטריאלי כאשר כל סמסטר עולה ב 50% ביחס לסמסטר קודם                                                 46
3 .15     רגרסיה                                                                                                           47
            3.15.1  חישוב                                                                                                 48
3 .16     השוואה בין השיטות ע"פי MAD ו MSE                                                  49
3 .17     מסקנה מתחזיות                                                                                           50   פרק 4 – ניהול פרוייקטים
4 .1              מבוא                                                                                                               52

4 .2              הצגת הנתונים                                                                                               54

4 .3              תהליך שיפוץ דירת מעונות סטודנטים                                                        55

4 .4       רשת פארט                                                                                                     56       
4 .5       טבלת מרווח כולל ומרווח חופשי                                                                 57

4 .6       תרשים גאנט                                                                                                  58

4 .4              פירוט עלות תרשים גאנט                                                                              59

4 .5              מסקנות מניהול פרוייקטים                                                                         60         רקע על המכללה ראשיתה של מכללת קיי ב"מדרשה למורים עולים". המדרשה נוסדה בשני צריפים בשכונת "משק עזר" בבאר – שבע בשנת תשט"ו (1954) על ידי מר אריה סימון, שהניח את היסודות למערכת החינוך בנגב, כמפקח מחוז הדרום באותה תקופה. המטרה הייתה להקל על המחסור המשווע בכוחות הוראה בעשרות מושבי העולים ובמעברות.
בשנת תש"כ (1960), לאחר נדודים ממקום ארעי אחד למשנהו, זכה המוסד הראשון להכשרת מורים בנגב לבניין משלו בשכונה ג' וקיבל את השם "בית המדרש הממלכתי למורים וגננות". גידולו והתפתחותו היו מהירים, ובראשית שנות ה – 70 החל להכשיר מורים לרוב מסלולי ההוראה, כולל מורים עולים ומורים למגזר הבדואי. בשנת תשמ"ב (1982) עבר המוסד למשכנו הנוכחי ושמו הוסב ל "המכללה לחינוך על שם קיי".
במקביל הושלם גם תהליך המיזוג עם בית המדרש הממלכתי למורים לחינוך גופני, שנוסד בשנת תשכ"ד (1964) על ידי ד"ר אלי פרידמן ז"ל.
בשנת תשנ"ו (1996) קיבלה המכללה הכרה אקדמית, והיא רשאית להעניק תואר ראשון בהוראה B.Ed.  .
בשנת תשס"ג החלה לפעול המועצה האקדמית של המכללה שאושרה  ע"י המועצה להשכלה גבוהה. המועצה האקדמית אחראית לפתוח ההיבט האקדמי של פעילות המכללה ובכלל זה פיתוח תוכניות לתואר שני בחינוך M.Ed. . התוכניות הראשונות לקיום לימודים לתואר שני מונחות בימים אלה בפני המועצה להשכלה גבוהה. במכללת קיי לומדים היום כ – 2000 סטודנטים במסלולי הוראה שונים. נוסף לכך, היא משמשת מרכז השתלמות אזורי לאלפי  מורים וגננות מבאר – שבע ומהסביבה.
במכללה מכינה חד – שלבית ודו – שלבית שלומדים בה כ – 500 סטודנטים.