ניתוח תאוטריית דמינג

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 3314
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

שם הקורס: אבטחת איכות שם המרצה:
שם המכללה: שם המגישה:
תוכן עניינים
                                                                                                                        עמ' רקע על המכללה                                                                                            3
מבוא                                                                                                               4
תרשים מבנה אירגוני                                                                                    5
מחלקות תחזוקה ומשק עפ"י חוקי דמינג                                                  6
סיכום                                                                                                             12
ביבליוגרפיה                                                                                                   13
נספחים                                                                                                          14
רקע על המכללה ראשיתה של מכללת קיי ב"מדרשה למורים עולים", שנוסדה בשני צריפים בשכונת "משק עזר" בבאר-שבע בשנת תשט"ו (1954).
המטרה הייתה להקל על המחסור המשווע בכוחות הוראה בעשרות מושבי העולים ובמעברות.
בשנת (1982) עבר המוסד למשכנו הנוכחי ושמו הוסב ל "המכללה לחינוך על – שם קיי".
בשנת תשנ"ד (1994) קיבלה המכללה הכרה אקדמית, והיא רשאית להעניק תואר ראשון בהוראה B.Ed (ברוב מסלולי ההכשרה להוראה).
במכללת קיי לומדים היום כ- 2000 סטודנטים במסלולי הוראה שונים. נוסף לכך, היא משמשת מרכז השתלמות אזורי לכ- 900 מורים וגננות מבאר-שבע ומהסביבה.
במכללה מכינה חד – שלבית ודו – שלבית שלומדים בה כ – 400 סטודנטים. חיילים משוחררים שמשלימים את מיקצועות הבגרות, רובם ע"ח משרד הביטחון.
במכללה קיימת מחלקת אחזקה, עם הקמת המכללה, היה צורך באחזקת המבנה. המכללה מנתה  עובד אחד, עד שנת 2001 לא נעשה שום רישום על עבודתה של המחלקה כימות הציוד, הטיפולים היזומים, השקעות של חלפים, טיפולים של קבלני חוץ וחוזים קבועים עימם, שעות השקעה של עובדים.
בסוף שנת 2001
הוקם מוקד התקלות אשר מאגד בתוכו את כל מחלקות משק ותחזוקה (אחזקה, מחשבים, משק וניקיון, מחסן, אור קולי), המוקד מופעל בעזרת תוכנת "תחזוקנית". בתוכנה מוזנים כל מקבלי השירות במכללה והציודים, בפניה למוקד, נפתחת תקלה והיא מועברת לעובד במחלקה המתבקשת, העובד מבצע את המטלה ומחזיר אותה למוקד בתוספת השעות שהשקיע בביצועה והחלקים שנצרכו.
באופן שבועי וחצי שנתי מופקים דוחות מהמוקד המוגשים לסמנכ"ל המכללה, הם מסכמים את כמות התקלות, אחוזי ביצוע, רמת השירות,  שעות השקעת העובדים לפי מקבלי השירות ועוד.
תפקידי לנהל את המוקד, לייעל את העבודה לבנות ולקדם אותו ולקשר בין מנהלי המחלקות השונות.
המוקד מפעיל עובד אחזקה "כללי" לתקלות דחופות המתחלף כל יום.
מידי חצי שנה מופק ע"י מנהלת המוקד נתונים על רמות שירות ונתונים סטטיסטיים מהם יהיה ניתן ללמוד לטווח ארוך ולהפיד לקחים רבים, כמו כן מועשרת ומותאמת תוכנית העבודה היזומה על הציוד השוטף אשר ניבנתה אחרי שהמוקד נטמע בין מקבלי השירות.
ככל שמצטבר יותר מידע בתוכנה ניתן להפיק נתונים מירביים יותר ולערוך השוואות סטטיסטיות שונות ומגוונות הנני משתתפת בוועדת בטיחות הפועלת במכללה, המכללה מתכנסת אחת לחודש כמן כן שותפה ליישום וביצוע ההחלטות כגון: הכנת שילוט לכיתות, רכישת ציודים בתחום הבטיחות, שינוים וסדרי ביטחון ועוד. מבוא
ניהול איכות כוללת זוהי גישה ניהולית של האירגון מרוכזת באיכות, מבוססת על השתתפות כל חבריו, מכוונת להצלחה ארוכת טווח דרך שביעות רצון של לקוחות והשגת יתרונות לכל חברי הארגון והחברה. גישת האיכות הכוללת זנחה נורמות התנהגות ודפוסי ניהול שהיו מקובלים בעבר ובנתה תפיסה חדשה של האיכות ושל "פונקציית האיכות" הכוללת את פעילויות האירגון, את כל עובדיו, את דרגי הניהול, לקוחות וספקים תוך הדגשת המאמץ המתמיד לשיפור האיכות.
אחד העקרונות הבסיסיים של גישה זו היא התרכזות בתהליכים ובנסיונות לשפרם במקום להתרכז בתוצאות התהליכים (מוצרים) ובניסיונות לבקר את איכותם (בקרת איכות, בדיקה מדגמית וסינון).
נהוג לייחס את מהפיכת האיכות לדמינג אשר בתחילת שנות ה – 80 החל להפיץ את תורתו במפעלים ואירגונים בארה"ב וברחבי העולם, זאת לאחר שתורתו נדחתה 30 שנה קודם לכן.
דמינג הניח את היסודות TQM  (Total Quality Management) " איכות ניהול כוללת", ואת 14 העקרונות המהווים תשתית לתפיסת השיטה.
ניתחתי ובחנתי את מחלקת האחקה במכלללת קיי ע"פ חוקי דמינג, 9 חוקים אשר מהווים סיכום ל 14
החוקים.