עבודה בקורס שיווק על פיצה דומינוס

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2002
מספר מילים 2854
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תאריך הגשה : 5/1/2005
        :         :          : תוכן עניינים:
                      נושא                                                  עמוד ניתוח הבעיה                                                         3
ניתוח הסביבה השיווקית                                       6-4
ניתוח SWOT                                                      7
פילוח שוק                                                            8
שוק המטרה                                                          9
מאפייני התנהגות הצרכנים                                   11-10 תמהיל המוצרים                                                    12
סיכום והמלצות                                                      13
תיאור הבעיה:
בשנת 1999
פתחה דומינו'ס ישראל מרכז הזמנות שדרכו הזמינו האנשים את הפיצה לביתם.
בזמנו היו לפיצה דומינו'ס מעל  100,000 הזמנות בחודש שמתוכם 85,000 במשלוחים, כמו כן ציפו שם להגדלת כמות המשלוחים ואת ממוצע ההזמנות ב- 1.5% .
אולם , דומינו'ס פיצה לא ניתחה וחזתה את התנהגות המתחרים ורשת פיצה האט פתחה 18 סניפים נוספים במהלך 14 חודשים ופרסמה את עצמה ב 1.5 מיליון דולר בשנה, כשהמסר היה 2 במחיר 1.
פיצה האט החלה להשתלט על נתחי שוק רבים, ודומינו'ס החלה לאבד כמויות. כמו כן פיצה דומינו'ס לא התמודדה נכון עם המהלכים של פיצה האט ונתפסה כבעלת מוצר יקר. דומינו'ס הפסידה 12% מנתח השוק שלה. דומינו'ס לא העריכה שפיצה האט תהיה מוכנה להפסיד מיליוני שקלים רק על מנת להביס את מנגנון המשלוחים הטוב בעולם, פיצה דומינו'ס.
לפיצה דומינו'ס לא היה גב כלכלי להתמודד עם מאבק זה והם נאלצו לסגור את מרכז ההזמנות.
בנוסף לכל, המשק נכנס למיתון קשה וגם ענף הפיצות אשר מצוי בתחרות קשה גם כך, נפגע בצורה קשה מאד.
כמו כן פיצה דומינו'ס עקב היותה מותג בעל שם עולמי נאלצה להיות במיקומים מרכזיים ויקרים, ובנוסף להוצאות תפעול יקרות וכבדות. בנוסף גם נאלצה לעמוד בתנאי הזיכיון ובעלויות הפרסום הכבדה, בעיקר בהשוואה לפיצריות המקומיות.
פיצה דומינו'ס מכרה מוצר אחד וזה הפיצה, דבר שהשאיר אותה מאחור כאשר הפיצה לא הייתה רצויה, בניגוד לפיצריות מקומיות.
לסיכום הבעיה נחזור ונאמר שפיצה דומינו'ס לא הייתה מוכנה למיתון שהגיע בשוק הקשה גם כך, לא הייתה מוכנה ולא ציפתה את "התכסחותה" של פיצה האט, ויותר מכל כאשר הם הגיעו לא התמודדה איתם נכון. …
**ללא מקורות.