דף למבחן (שני עמודים) שמסכם את החומר בתורת המחירים א

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3286

תקציר העבודה

אקסיומת הרפלקסיביות – האקסיומה מתקיימת אם לכל X מתקיים אקסיומת השלמות – ניתן לדרג כל שני סלים אם יש שני סלים X,Y כאשר .
אקסיומת הטרנזיטיביות – אקסיומה מתקיימת אם לכל 3 סלים: משפט האקסיומות- אם קיימת פונקציית תועלת שמייצדת את יחס העדפה של צרכן מסוים, בהכרח יחס העדפה מקיים את אקסיומות הרפלקסיביות, שלמות וטרנזיטיביות.
מונוטונויות חלשה – הוספת מצרך אחד לצרכן – מצבו בהכרח לא יורע. –           צרכן בעל העדפת-  עתיד לדוגמא: יחס ההכנסות של הצרכן R=0 המטרה (c10 המטרה (c10 מלווה S>0 מלווה S>0 מלווה S>0 ?
?
אם יגידו העדפת עתיד = c1=c2
וב-r=o יהיה מלווה אז בהכרה r>0 מלווה!         מספר אפשרויות                   העדפת זמן לא מוגדרת                      פונקצית MIN     ולכן לא ידועות העדפות הצרכן! שוק הון לא משוכלל עד כה הנחנו ששער הריבית ללווים ולמלווים זהה. אולם בפועל שער הריבית ללווים גבוה יותר.
R1 – ריבית לווה / R2
– ריבית מלווה. נתון תמיד: R1>R2.
במעברים עקב שינוי הריבית תמיד נבחן האם הסל החדש אפשרי לפי העדפה נגלית. ואף קיים סיכוי במידה והסל אינו אפשרי שהצרכן יעבור להיות מלווה.
קו תקציב מלווה מוגדר ע"י שלבים בבדיקת סל אופטימי – ראישת כל נציב במשוואה הנ"ל את r1 , c1, c2כדי למציאת תחום המלווה, ולאחר מכן נציב את r2  למציאת הלווה. כאשר ידוע בהמלווה נמצא בתחום שבין נק' החיתוך עם C2 ל-0, בעוד הלווה נמצא בין נק' החיתוך לחיתוך עם ציר ה-X.
 לאחר מכן נבצע MRS בכל אחד מהתחומים ונבדוק האם הוא נמצא –