סמינריון בכלכלת עבודה

סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6555

תקציר העבודה

עבודה זו תתרכז בבדיקת הקשר בין השכלה לאבטלה במשק הישראלי. כאשר עובדים בעלי '12
שנות לימוד' יוגדרו כעובדים לא משכילים, ועובדים  בעלי תואר שני ומעלה יוגדרו כעובדים המשכילים ביותר. כן נבחן בהקשר זה את ההבדל בין המינים, בין גברים משכילים לנשים משכילות, בהשתתפות בכוח העבודה בקבוצות ההשכלה השונות. כאשר, משוער כי קיים קשר שלילי בין השכלה לאבטלה, וקשר חיובי בין אבטלה למין העובד בקבוצות ההשכלה השונות, כך ששיעורי האבטלה בקרב עובדים משכילים נמוכים יותר בהשוואה לעובדים לא משכילים, ושיעור האבטלה בקרב נשים משכילות גבוה יותר בהשוואה לשיעורי האבטלה בקרב גברים משכילים. העבודה תכלול סקירת ספרות, שתתבסס על מקורות אקדמאיים ומחקריים בתחום, ובה תיבדק בעיית האבטלה, גורמים לאבטלה וכן גורמים ליצירת פערי אבטלה בין עובדים משכילים, ובין נשים לגברים. השערות המחקר יבדקו על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מן השנים האחרונות.
סמינריון בנושא הקשר בין השכלה לאבטלה תוכן עניינים
   פרק                                                                             עמוד
1 .      מבוא -.3-4
2 .      סקירת ספרות –.5
2 .1
אבטלה והשתתפות בכוח העבודה במשק הישראלי ..5-7
2 .2.1 מדד האבטלה -.7-8
2 .1.2 מאפייני האבטלה …8
2 .1.2.1 גורמי האבטלה -9
2 .2 אבטלה ורמת השכלה 10
2 .2.1 השפעת העלייה על אופי התעסוקה -…10
2 .2.2 הקשר בין רמת השכלה לאבטלה -.10-12
2 .3 השתתפות נשים בכוח העבודה –.13-14
2 .3.1 חסמים עיקריים להשתתפות נשים בכוח העבודה –..15-16
2 .3.2 בלתי מועסקות 16-17
3 . ממצאי המחקר –18
3 .1 מטרת המחקר ורציונל המחקר 18
3 .2 השערות המחקר -.18
3 .3 משתני המחקר -…18
3 .4 שיטת המחקר –18
3 .5 בדיקת השערה מספר
1 -..19-20
3 .6 בדיקת השערה מספר
2 -..21-22
4 . סיכום ומסקנות …23-24
5.
ביבליוגרפיה —
5 -26