עבודת סיכום קורס עידוד קריאה- קיבלה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1867
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

עבודת סיכום קורס:
עידוד קריאה.
תוכן  עניינים:
                                                                                          הנושא                                                                       עמודים –         מבוא                                                                               1
–         הטקסט הספרותי-המשל                                           2-3
–         המשל: האריה והעכבר                                                 4
–         המשל : האריה והעכבר – תבנית סיפורית                   5
–         האריה והעכבר- משימות ופעילויות לתלמידים          6-7
–         ביבליוגרפיה                                                                    8
–         הטקסט המידעי                                                          9-10   –         טקסט מידעי-השקדיה-עץ השקד                               11   –         ניתוח הטקסט,תמצית הטקסט,סיכום הטקסט          12
–         השקדיה-עץ השקד-משימות ופעילויות לתלמידים   13-14
–         ביבליוגרפיה                                                                   15
–         נספחים                                                                           16                        מבוא:
עבודה זו הינה עבודת סיכום לקורס: עידוד קריאה.
עבודה זו תעסוק בטקסט הספרותי ובטקסט המידעי ומאפייניהם.
הטקסט הספרותי שנבחר הוא המשל:"האריה והעכבר" ובו נעסוק ברעיון המרכזי,המסר,התבנית הסיפורית ,כמו כן יוצגו פעילויות ומשימות לתלמידים.
בחרנו בטקסט זה, משום שנוא :המשל הוא הנושא הנלמד כרגע בכתה במסגרת שעורי ספרות(כשורי שפה).
הטקסט המידעי שנבחר הוא: "השקדיה-עץ השקד", בחרנו בטקסט זה בשל הגורם המזמן של חג טו בשבט הקרב ובא.
בטקסט המידעי נעסוק בתמצית הטקסט,סיכום,ניתוח הטקסט וכן יוצגו פעילויות ומשימות לתלמידים.
קריאה נעימה.
טקסט ספרותי המשל הגדרה  תולדות המשל מאפייני המשל    מוסר ההשכל – מבחינה מבנית ניתן לחלק את המשלים לשני סוגים המתייחסים לשתי רמות חשיבה שונות:
     משל פתוח המסר סמוי ומשתמע, פעולת ההעברה והפקת המסרים מוטלת על הקורא .
        משל סגור  מסתיים באמירה מפורשת המסבירה את המסר הדידקטי.
  הדמויות במשל משלי חיות המשל: האריה והעכבר.
תבנית ספורית משימות ופעילויות לתלמידים.
הרעיון המרכזי.
   המסר:
 –  לעיתים במשל יש יותר ממסר אחד.
– המסר:"אל תסתכל בקנקן , אלא במה שיש בו".
-המסר: -"עין תחת עין,שן תחת שן.
טקסט מידעי מהו טקסט מידעי?
פירוט ומאפיינים.
טקסט מידעי הַשְקֵדִיָה- עֵץ הַשָׁקֵד ניתוח הטקסט תמצית הטקסט סיכום הטקסט משימות ופעילויות לתלמידים:
פעילויות טרום קריאה -מטלות במהלך הקריאה לאחר הקריאה טבלת ארגון מידע משימות לשוניות