תופעת אלימות בספורט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4601
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא -..1
פרק 1: תיאור התופעה -..2
– 5
            1.1  סקירה היסטורית —
3 – 4
            1.2  תזת התמסחרות …4

1 .2.1  הכללת סחורה -..
4 – 5
פרק
2 : אוהדים ואלימות בספורט –6
פרק
3 : תקשורת ואלימות בספורט -7
– 8
פרק
4 : ניתוח מקרה 9
סיכום -10 מקורות –11
– 12
נספח עבודה זו עוסקת בתיאור תופעת האלימות על היבטיה השונים. בעוד מטרת הספורט המוצהרת היא הנאה, לעתים הופכת התחרותיות בין הקבוצות לאיבה, העלולה להתדרדר לאלימות מילולית ופיזית. בשנים האחרונות התרחבה תופעת האלימות בספורט בכל העולם, והגבול בין תחרויות ומשחקים ספורטיביים תחרותיים הוגנים לבין פשע של ממש, נחצה לא פעם. הטענה שאלימות היא חלק מהמשחק אינה שלמה אם אין מגדירים מהי אלימות, מצביעים על סיבותיה ואומדים את תוצאותיה. חוקרים אחדים מצביעים על הבעייתיות שבהגדרת המושג אלימות בזיקה למשחק הכדורגל, משום ששני גורמים מקשים על ההגדרה והפרשנות: האחד, הפיזיות היא חלק מן המשחק כמו גם ההתרגשות הנלווית המסעירה את האוהדים. הגורם השני, ההקשר התרבותי של המשחק הזה; אף שהוא כיום מקודד ואוניברסאלי, מושפע הכדורגל מן התרבות המקומית, והיא שמגדירה מהי התנהגות נורמטיבית ומה אינה כזו .
בין הגורמים אחראים לאלימות במגרשים הינו תהליך התמסחרות הכדורגל.בשלהי המאה העשרים ניתן להביט לאחור ולקבוע בוודאות כי בחברות הקפיטליסטיות הפך הספורט בכלל, וכדורגל בפרט לסחורה.
הכלכלה והתרבות הקפיטליסטית הרחיבו את ההיצע של פריטי התקשורת המצולמת (שידורי משחקים בתשלום), ושל התקשרות הכתובה.תקשורת הספורט מתנהלת כעסק כלכלי לכל דבר., כך קורה שמגרש הספורט האמור לשמש כר נרחב לביטויים של כישרון, יכולת גופנית נעלה, יופי ואסתטיות, ולאפשר פיתוחן של תכונות נאצלות, כמו אחווה ורעות – הופך לזירת קרב, שבה מוגשמים מאוויים כלכליים ובה משתקפים מאבקי כוח.