הקשר בין פרישה מוקדמת למעמד חברתי כלכלי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7272
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

מעברי ח יים בעולם העבודה הקשר בין פרישה מוקדמת למעמד חברתי כלכלי תוכן עניינים:
מבוא –5-3
מטרת העבודה ומתודולוגיה -6-7
סקירה ספרותית -8-19
שיטה -20 ראיונות -26-21
ממצאים ומסקנות 31-27
סיכום 32
ביבליוגרפיה -33
מטרת העבודה ומתודלוגיה בעבודה זאת, אבחן את הקשר בין פרישה מוקדמת למעמד חברתי כלכלי תוך התמקדות במאפייני מקום העבודה-תנאים סביבתיים,שביעות רצון ולחץ בעבודה. לפיכך, אסקור את מקורות ההכנסה העומדים כיום לרשותם של הפורשים משוק העבודה והקשישים בישראל – הכנסות עצמיות מחסכון, פנסיה, קופת גמל וביטוחים פרטיים,והכנסות ממערך הביטחון הסוציאלי שמספקת המדינה: קצבאות הזקנה ,השאירים וביטוח הסיעוד.
באמצעות ניתוח ספרות מקצועית ומחקרית אציג את  גורמי הסיכון העיקריים העומדים בפני הפורשים משוק העבודה.
כמו כן,אבדוק מדדים שונים של לחצים בעבודה כדי לבחון את השפעת איכות העבודה על פרישה מכוח העבודה. The indicators include job strain, job dissatisfaction, social support at the workplace (from co-workers and supervisors), physical demands, and job insecurity.
המדדים כוללים:
שביעות רצון בעבודה, תמיכה חברתית במקום העבודה דרישות פיזיות, חוסר ביטחון בעבודה ומתח בעבודה.
ההנחה שלי היא, שההחלטה לפרישה מוקדמת מבוססת על מספר גורמים, The literature indicates that financial considerations are the most important determinant of retirement; that is, people retire because they are financially able to do so ( וכי שיקולים פיננסיים ודמוגרפיים הם הגורם הקובע החשוב ביותר של פרישה, כלומר, אנשים ששוקלים לצאת לפנסיה מוקדמת, יכולים לעשות זאת בגלל יכולתם הכלכלית ומצבם בחברה .יחד עם זאת אני מניחה שגורם של לחץ נפשי ופיזי בעבודה ואי שביעות רצון ממקום העובדה הינו גורם משפיע נוסף .