פרה-סמינריון: השימוש במוסיקה בפרסומות והשפעתה על הזיכרון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1886
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן הענייניים הקדמה:
מבוא —
3
השערת מחקר –..3
שיטות וגישות מחקר -3
גוף העבודה:
פרק 1 – השימוש במוסיקה פופולארית בפרסומות והשפעתה על הזכירה -…4
פרק 2 – השימוש במוסיקה המעוררת נוסטלגיה בפרסומות והשפעתה על הזכירה–.6
פרק 3 – הקשר בין מבנה המוסיקה למוצר והשפעתה על הזיכרון -8
סיכום ומסקנות: –…, –9
רשימה ביבליוגרפית –..10 מבוא
הפרסומת ידועה כ"הפרעה" לחיי הפרט. היא קוטעת אותו מהרצף בין אם בעת צפיה בטלוויזיה ובין אם בעת שמיעת תוכנית רדיו או קריאת עיתון וכו'.
למפרסמים מטרה קשה להשגה- לתפוס את תשומת ליבו של הצרכן, לגרום לו להיות קשוב למסר, לזכור אותו כך שלבסוף בעת הרכישה הוא יחפש את המוצר המסוים ויקנה אותו.
כיום, אנו רואים תופעה מתרחבת של שימוש במוסיקה בפרסומות. כאשר אנו צופים בטלוויזיה זה כמעט בלתי אפשרי לא להיות מוצף במוסיקה תוך כדי הצפייה. במחקר שנעשה נמצא כי בארה"ב 86% מהפרסומות בטלוויזיה בזמן ה"פריים טיים" מכילות סוג מסוים של מוסיקה. (yi chou&hwa &lien 2010) בעבודה זו אבקש להציג שני סוגים עיקריים של מוסיקה שנוהגים להשתמש המפרסמים בעת שילוב המוסיקה בפרסומת. הסוג הראשון הינו המוסיקה הפופולארית אשר לרוב מדברת יותר אל בני הנוער והסוג השני היא מוסיקה נוסטלגית- אשר לרוב גורמת לבוגרים יותר לחוש רגש מסוים ובכך לעצור ולתת קשב לפרסומת ובהמשך גם לזכור אותה.
לסיום אתייחס לפן הטכני של השיר- האם יש חשיבות למילות השיר והאם לקצב של השיר יש השפעה עלינו הצרכנים.
שאלת המחקר: האם שימוש במוזיקה בפרסומות מסייע  בזכירתה?
השערת המחקר: שימוש במוזיקה בפרסומות מסייע בזכירתה.
משתנה בלתי  תלוי: שימוש במוסיקה בפרסומת משתנה תלוי: זכירה של הפרסומת שיטות וגישות המחקר:
שיטת המחקר שבה השתמשתי בעבודתי היא סקירה ספרותית. העבודה התבססה על מאמרים שפורסמו בין השנים 2006-2010 העוסקים בנושא השפעות השימוש במוסיקה בפרסומות על הצרכן.