בחינת פרקטיקות משאבי אנוש בבית ספר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3927
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בית-הספר על-שם דוד שמעוני נוסד בשנת 1950. בית-הספר שמעוני הוקם בלבה של "שכונת עובדי חברת חשמל", שכונת בתים פרטיים צנועים בגבעתיים. בית-הספר נקרא על שמו של המשורר הלאומי-ציוני, דוד שמעוני, על שום חיבתו של מנהל בית-הספר הראשון, מר שרגא סביר זכרונו לברכה, ליצירותיו הספרותיות של המשורר. כיום מונה בית הספר שמעוני 540 תלמידים. הפרקטיקות הקיימות בתחום ניהול משאבי אנוש (HRM – Human Resources Managemebt) נועדו לתת להנהלת הארגון, במקרה זה בית ספר שמעוני, כלים להשתמש במשאב החשוב ביותר בכל ארגון – ההון האנושי; לפתחו ולהעשירו ובכך להשיג את מטרותיו ויעדיו. עבודה זו בחנה את הבעיות אשר קיימות בתחום ניהול משאבי אנוש בבית ספר שמעוני, וכיצד על סמך בחינת חלופות וכן השוואה לארגון אחר, יכול בית הספר לאמץ דרכים אלו אשר ישפרו את התנהלות ניהול המשאב האנושי ויסייעו לבית הספר להשיג את מטרותיו. נמצא כי תחום משאבי האנוש בבית ספר שמעוני איננו מפותח דיו, ולכן ניתנו המלצות לשיפור, תוך התמקדות בשני תחומים עיקריים – נושא של הערכת ביצועי עובדים ונושא של ניהול גמיש. קרוב לוודאי כי אימוץ המלצות אלה יעלה את תפוקת בית הספר וישפיע לחיוב על כל אחד מבעלי העניין שלו, אך קיימים מכשולים משמעותיים למימוש המלצות אלה. תוכן עניינים
מבוא. 4
תיאור הארגון 4
הצגת שתי פרקטיקות. 11
הבעיות הנובעות מהפרקטיקות שנבחרו 11
פירוט ההצעה לשיפור הפרקטיקות. 11
ביקורת על ההצעה לשיפור פרקטיקות. 13
השוואת פרקטיקה לארגון אחר. 13
השלכות על בעלי עניין 15
ביבליוגרפיה. 16
נספחים.. 18