מבחן בית בקורס תולדות המחול במאה העשרים – בין היררכיה לאנרכיה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1582
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מבחן בית בקורס תולדות המחול במאה העשרים – בין היררכיה לאנרכיה אביב תשע"א- 2011 – שלום לסטודנטיות, מבחן הבית בנוי מ-2 חלקים (פירוט כל חלק בהמשך): שאלות הנוגעות למאמר אחד (באנגלית) מבין ה-4
שהועלו לאתר הקורס. שאלה בעניין פריצת גבולות במחול, על סמך אינטגרציה של חומרים שונים. [שימי לב ל-3 עמודי המבחן ולעוד עניינים טכניים בסוף המסמך]. מאמר                                   א.1. בחרי אחד מן המאמרים שהועלו לאתר הקורס:
1.      Steven Spier, "Inside the Knot that Two Bodies Make", Dance Research Journal 39/1 summer
2 007, pp. 49-59.
2.      Carl Paris, "Will the Real Bill T. Jones Please Stand Up?", The Drama Review 49/2 summer 2005, pp. 64-74.
3.      Danielle Goldman, "Steve Paxton and Trisha Brown: Falling in the Dynamite of the Tenth of a Second", Dance Research: The Journal of the Society for Dance Research
2 2/1 summer, 2004, pp. 45-56.
4.      Anna Halprin, "Planetary Dance", The Drama Review 33/2 summer 1989, pp. 51-66.
א.2.
מהו הנושא ו/או הטענה המרכזית של המאמר, ומהן הדוגמאות שמובאות לביסוס? א.3. בחרי נושא משני, שהמאמר מתייחס אליו, והסבירי מה טוען המחבר בקשר אליו? (אם אינך מוצאת נושא משני, הרחיבי התייחסותך לנושא המרכזי). א.4.
אם רצונך בכך  – הביעי בפסקה אחת את דעתך על תוכנו וטיעוניו של המאמר.
                                  הערה: אורכה של התשובה לא יעלה על 2 עמודים מודפסים, כולל ציטוטים.
כתבי את הפרטים הביוגרפיים המלאים של המאמר בראשית התשובה.                    ב. תארי ונתחי גבולות שנפרצו בזירת המחול בחמישים השנים האחרונות. הדגימי באמצעות יצירת מחול אחת לפחות.  נמקי את תשובתך תוך השענות על המקורות המובאים להלן: שני הפרקים הבאים: ·         קייטי מתסון, "פריצת גבולות" אצל סלמה ג'ין כהן, מחול כאמנות במה: אסופת רשימות על מחול, מ-1581
ועד ימינו, תרגום ניב סבריאנו, הוצאת אסיה, רמת השרון, תש"ע 2010, עמ'  317-324.
נא לבחור ולקרוא רשימה נוספת מחלק זה. (בספרייה GV1610.1C6D6). ·         פרק:
"דיוויד גורדון: הגבולות מטשטשים" ו"דיוויוד גורדון- תגובה" אצל סאלי ביינס, טרפיסיכורה בסניקר: מחול פוסט-מודרני, תרגום ניב סבריאנו, הוצאת אסיה, רמת השרון, תש"ע 2010, עמ' 178-197. (בספרייה GV1619.B3 2010). חומרים מקוונים  (אחת האפשרויות) ·                     צפייה באחת השיחות (בצרפתית עם כתוביות באנגלית) אודות אחת היצירות ב- catalogue raisonne  של הכוריאוגרף Jerome Bel http://www.jeromebel.fr/eng/index.asp ·                     צפייה בראיון באנגלית עם William Forsythe http://www.youtube.com/watch?v=xqlq3q5RMrc                קריאת אחד המאמרים על Anne Teresa De Keersmaeker שהתפרסמו ב–The New york Times.  http://topics.nytimes.com/topics/reference/timestopics/people/d/anne_teresa_de_keersmaeker/index.html יצירת מחול אחת מהמחצית השנייה של המאה ה-20. ניתן לבחור יצירה שהוקרנה בשיעורים, או יצירה הנמצאת בספריית האקדמיה: Merce Cunningham, Deli commedia and Changing Steps DVD-B.108; Trisha Brown, Accumulation Watermotor DVD_B. 56.1; Bill T. Jones, The Making of Last Supper at Uncle Tom's Cabin VG-A-79; William Forsythe, From a Classical Position, DVD_B.59; Mats Ek, Sleeping Beauty, DVD_B.32.
הערה: אתן יכולות לבחור ביצירה שלא הוקרנה או אינה מצויה באקדמיה מה-  Youtube או מקור אחר; לדוגמא:  Rosas danst Rosas של Anne Teresa De Keersmaeker.
עליכן לקבל אישור במייל על בחירתן. למידע נוסף ראו למשל את האנציקלופדיה למחול הנמצאת בספריה, ספרים וכתבי עת ובמאגרי המידע.                                   הערה: אורך התשובה לא יעלה על 2
עמודים מודפסים, כולל ציטוטים. כתבו את הפרטים הביוגרפיים של המאמר(ים) ושל היצירה בראשית התשובה. עניינים טכניים: אורך המבחן כולו לא יעלה על 4 עמודים, גודל גופן 12, רווח אחד וחצי. מבחן הבית יוקלד ויועבר אלי כקובץ Word מצורף למייל. שמות רקדנים, כוריאוגרפים, מורים ויצירות ייכתבו קודם כל באותיות לטיניות. ציטוטים ייכתבו עם מראה מקום מדויק.
גם בנושא המייל וגם במבחן עצמו ציינו שם פרטי ושם משפחה ושנת לימוד באקדמיה. במבחן ציינו גם מספר זהות. אשלח הודעה קצרה על קבלת המבחן.  חלק א :
1.       Steven Spier, "Inside the Knot that Two Bodies Make", Dance Research Journal 39/1 summer 2007, pp. 49-59.
2.     סטיבן ספייר ( Spier, 2007) בוחן במאמרו את הסרט "From a Classical Position" (בתרגום חופשי: מפוזיציה קלאסית). לדברי הכותב, מדובר בסרט דידקטי חשוב שבוחן את שיטותיה של להקת בלט פרנקפורט ליצירת תנועה, מבנים כוריאוגרפיים ובסוגיית חשיבות הטכניקה הקלאסית ליצירת אוצר מילים של תנועות ייחודיות. במסגרת זו, כותב המאמר בוחן את המרכיבים הייחודיים של להקת הבלט של פרנקפורט, כפי שהיא באה לידי ביטוי על ידי Dana Caspersen (להלן דנה קספרסן) וWilliam Forsythe (להלן ויליאם פורסייט) הרוקדים בסרט ואף משמשים כבמאי וכעורכי הסרט. כותב המאמר טוען, כי להקת הבלט של פרנקפורט משלבת באופן ייחודי בין עבודת הרקדן והמבצע (מיוצג בעיקר על ידי קספרסן –
***העבודה מונה 2 עמודים ומקור ביבליוגרפיה אחד בלבד!!