בעיותיה של האינטגרציה בחינוך הממלכתי דתי בשנות השבעים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6012
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
..
ע"מ 2 – 1
החינוך בישראל – רקע היסטורי — ע"מ 5 – 3
מהותה של האינטגרציה בחינוך –.
ע"מ 8 – 6
בעיותיה של תוכנית האינטגרציה –ע"מ 9
– 10 החינוך הממלכתי דתי – רקע
ע"מ 11- 12
האינטגרציה בחמ"ד –..ע"מ 13 – 16
סיכום ..ע"מ 17 – 18
בבליוגרפיה –ע"מ 19 – 20 תקציר: בעיותיה של האינטגרציה בחינוך הממלכתי דתי בשנות השבעים מבנה מערכת החינוך בישראל דורש הסתכלות על חלוקה נוספת שקיימת והיא החלוקה בין בתי הספר הממלכתיים ובתי הספר הממלכתיים דתיים כאשר בתי הספר הממלכתיים דתיים (להלן החמ"ד)  שנוסדו בשנת 1953 כתוצאה מפשרה פוליטית ומתוך רצון לאפשר להורים השומרים בביתם על אורח חיים דתי לשלוח את ילדיהם להתחנך באווירה דתית.  בעבודה זו אבחן את מהותה  של האינטגרציה בחינוך ונסיונות הפעלתה בחינוך הדתי בשנות השבעים. דרך הצגת הרקע ההיסטורי של מערכת החינוך הממלכתית והממלכתית דתית הצגת האינטגרציה כתוכנית רקע, ואנסה לענות על השאלה מה הן הבעיות שעלו מהפעלת תוכנית האינטגרציה . למעשה  מיזוג חינוכי זה שנובע מהחלת האינטגרציה  נתפס כדרך להגדלת שוויון הזדמנויות חינוכיות, לקידום לימודי של "חלשים" ולקירוב חברתי בין בני קבוצות חברתיות שונות. ארחיב על הקצאת משאבים אחרים, על יעילות ניצולם ועל עמדות והתנהגות של תלמידים ומחנכים, ובכך גם על תוצרים לימודיים וחברתיים. וזאת באמצעות תהליכים המתרחשים במגעי הגומלין בתוך הקבוצה הלימודית ובינה לבין קבוצות אחרות.