פרויקט ניתוח אסטרטגיה שיווקית - סלקום שירותי תקשורת בע"מ
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אסטרטגיה שיווקית, ועוד., כיסוי, מיצוב, פילוח, שיווק המטרה, תמהיל השיווק |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 4823 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
פרויקט ניתוח אסטרטגיה שיווקית של חברת "סלקום" – תקציר העבודה מטרת הפרוייקט היא ליישם את החומר התיאורטי הנלמד בקורס "עקרונות השיווק" (או כל קורס שיווקי אחר המכיל את העקרונות עליהם נשען שיווק מצליח בימינו: שיווק המטרה, תמהיל השיווק, התנהגות צרכנים, מחזור חיי מוצר וכו').
העבודה מכילה רקע קצר על חברת "סלקום", ובהמשך מנתחת בצורה מפורטת את האסטרטגיה השיווקית שלה, תוך שימת דגש על המונחים/העקרונות המנחים בשיווק, ובפרט בשוק אשר מתחוללים בו שינויים ללא הרף – שוק הסלולר.
להלן רשימת תוכן העניינים של העבודה:
1. רקע כללי על חברת "סלקום"
2 . תיאור האסטרטגיה השיווקית של "סלקום"
2 .1. שיווק המטרה 2.1.1. פילוח וכיסוי שוק הסלולר 2.1.2. מיצוב בשוק הסלולר 2.2. תמהיל השיווק 2.2.1. המוצר והשירות – Product 2.2.2. מדיניות המחרה – Price 2.2.3. מדיניות הפצה –Place 2.2.4. מאמצי הקידום –Promotion · מדיניות קד"מ ופרסום · מדיניות יח"צ
3 . ניתוח ביקורתי והמלצות 3.1. נקודות לשימור 3.2. נקודות לשיפור, והמלצות.
v נספח א': מיתוג סלקום דרך חידוש הלוגו v רשימת מקורות (ביבליוגרפיה)
1 . רקע כללי על חברת "סלקום" חברת סלקום הינה חברת תקשורת המתמחה באספקת שירותי תקשורת סלולריים למגוון רחב של לקוחות.
החברה נוסדה ב-27 בדצמבר 1994 ,כחברה השנייה והמובילה בתחום הסלולר, לאחר שנים שבהן היתה חברת "פלאפון" מונופול בתחום. עם הקמתה, בעלי המניות העיקריים של החברה היו ברת בלסאות' האמריקאית (כיוםAT&T Mobility), האחים ספרא ודיסקונט השקעות.
באותן שנים שמרה "פלאפון" על רמת מחירים גבוהה ומיצבה את הטלפון הסלולרי כשירות למנהלים ולעשירים.
כמענה ל"פלאפון" הוקמה חברת סלקום, אשר עם כניסתה לשוק הסלולר פנתה לקהלים רחבים הרבה יותר והורידה בצורה משמעותית את עלות הרכישה והשימוש בטלפונים סלולאריים. עם פתיחת סניפי הרשת, נוצרו תורים ארוכים והחברה לא יכלה לעמוד בביקוש הרב.
עם זאת, בראשית דרכה, סלקום סבלה מתדמית נחותה עקב הצבת תחנות בסיס1 בכמות שאינה מספקת, וכן עקב אי-עמידה בתאריכים שהכריזה החברה, שבהם יושלם הכיסוי של החברה באיזורים מסוימים בארץ (מה שהקנה לחברה תדמית של חוסר אמינות בעיני הלקוחות ובעלי המניות; ראה/י עוד בפרק 3 – "ניתוח ביקורתי והמלצות").
דבר נוסף שהיווה מכשול לחברה בראשית דרכה-