סמינר בשיווק - יצירת גישה חיובית של צרכנים כלפי אתרי אינטרנט - העבודה קיבלה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7213
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תקציר מנהלים.. 3
מבוא. 4
הגורמים המסבירים את גישת הצרכן כלפי פרסונליזציה. 5
תועלת קוגניטיבית. 7
תועלת פיננסית. 8
תועלת מהתנסות. 9
חיסרון מסחרי 9
חיסרון של איכות. 10 חיסרון של כמות. 11
גישת הצרכן כלפי פרסונליזציה. 12
מנבאי גישה חיובית לפרסונליזציה. 12
מנבאי גישה שלילית לפרסונליזציה. 14
גישת הצרכן כלפי האתר. 17
מימד המידע באתר. 17
מימד הבידור. 18
מימד הארגון באתר. 18
מתודולוגיה. 19
שיטת הדגימה ותיאור מהלך המחקר. 19
כלי המחקר. 21
מהימנות. 23
טבלה מסכמת:. 24
סיכום ומסקנות.
5 ביבליוגרפיה. 27
טבלת איורים איור
1 – מודל המסגרת להערכת גישת הצרכן כלפי פרסונליזציה והאתר  6
תקציר מנהלים אתרי האינטרנט חולמים על פיצוח הנוסחא שתגרום לצרכנים לבצע יותר פעולות וקניות. פיצוח נוסחא זו יביא את בעלי האתרים למעמדם של מארק צוקרברג (מייסד פייסבוק), ג'ף בזוס (מייסד אמאזון) או סרגיי ברין ולארי פייג' ( המייסדים של גוגל), אנשים שעשו את הונם מהבנה מעמיקה ומעשית בשיווק ומתן ערך ללקוחותיהם לאורך זמן. אנשים אלו גם השאירו את חותמם בהיסטוריה של השיווק ושל האינטרנט.
המחקר השיווקי זיהה כי אחד המגורמים המסבירים רכישה הינו גישה כלפי האתר. לגישה זו ישנם מספר מימדים כגון מידע, בידור וארגון וגם פרסונליזציה. פרסונליזציה היא ההתאמה האישית של האתר לכל גולש בהתבסס על נתוני הגלישה והנתונים שהגולש מסר לאתר. התאמה זו אמורה להעלות את שביעות הרצון של הגולש מהאתר ולהעצים את חווית הגלישה.
הסמינר מתמקד בסקירת ספרות הבוחנת את הקשר בין מנבאי הפרסונליזציה לגישת הצרכן כלפיה ולהשפעתה על גישת הצרכן כלפי האתר.
בחלק הראשון מוצגת המסגרת התיאורטית המתארת את היחס ומפרטת את הגורמים הנ"ל. בחלק השני נבחנת גישת הצרכן כלפי הפרסונליזציה. בחלק השלישי נבחנים הגורמים המנבאים את גישת הצרכן כלפי האתר, וביניהם הפרסונליזציה.
לאחר מכן נפרט את המתודולוגיות השונות בהם השתמשו המאמרים ששירתו אותנו בסקירה הספרותית. נתייחס למהלך המחקר, שיטת הדגימה, כלי המחקר והמהימנות של כל מחקר בנפרד.
לסיכום, נסקור את מהלך העבודה ונצביע על מספר מסקנות העולות מן הספרות מסקנות אלו כוללות בין היתר הדגשת שני היבטים ספציפיים של פרסונליזציה (חיובי ושלילי) בשימוש בה, וכנובע מכך גם המלצות אופרטיביות לאתרי אינטרנט על מנת להגביר את הגישה החיובית כלפי האתר. ראינו במהלך העבודה כי פרסונליזציה היא גורם חשוב אך לא הגורם המכריע בפיתוח גישה חיובית של גולשים כלפי האתר. חשוב יותר מפרסונליזציה הוא התוכן. ללא תוכן רלוונטי, אין טעם בפרסונליזציה. אנו מסיקות כי הפרסונליזציה איננה "הגביע הקדוש" אלא כלי חשוב בשיפור הגישה כלפי האתר. ככזו, יש לה משמעות מעשית.
הסמינר מסתיים בהמלצות למחקר עתידי המשלבות תובנות שלנו עם המלצות מהספרות שראינו לנכון לצרף.