סקירת ספרות- הפרעת קשב וריכוז
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | סקירת ספרות |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ADHD, הפרעות התנהגות, הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות, חינוך מיוחד, שיטות טיפול |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 842 |
מספר מקורות | 6 |
תקציר העבודה
תקציר הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) הינה ליקוי התפתחותי בשליטה עצמית. הפרעה זו מאופיינת על ידי רמה בלתי סבירה של חוסר קשב, פעילות יתר ואימפולסיביות. במסגרת הפרעה זו עולים קשיים הקשורים לחסר בהתנהגות נשלטת ולקושי בביצוע מטלות באופן עקבי ולאורך זמן (1997Barkley,). ADHD מוגדר על ידי ה- 4-DSM (2000), כהפרעה הכוללת שלושה מדדים לאבחנה: חוסר קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. בגילאי בית הספר ישנם בין 3-5 אחוזים המאובחנים כבעלי ההפרעה והיא נפוצה פי- 3 בקרב בנים לעומת בנות. הפרעה זו יכולה להיות משולבת עם הפרעות נוספות כהפרעת התנהגות, לקויות למידה וכדומה (טיאנו ומנור,
2 002).