מחקר איכותני בנושא של חינוך, נוער והתנדבות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4156
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תקציר  העבודה עוסקת בחוויות של בני נוער בישראל כלפי התנדבות. הגישה המחקרית בעבודה היא פנומנולוגית, כלומר רצינו להבין כיצד ההתנדבות נתפסת מבחינת המשמעויות והחוויות שלה אצל בני נוער שונים העוסקים בפעילויות התנדבויות שונות. היתרון של הגישה הפנומנולוגית היא ביכולת הייחודית להציץ אל תוך עולם החווית הסובייקטיבי של המתנדב כפי שהוא מפרש אותו. בעזרת הבנה של תפיסת המשמעויות השונות שנותנים בני הנוער לנושא ולפעילות עצמה נוכל ל הבין מהם עמדותיהם לגבי ההתנדבות. בכדי לבדוק את הנושא בחרנו להתמקד בשני מוקדי התנדבות מרכזיים לדעתנו, הראשון הוא התנדבות בני נוער בתנועות נוער, פעילויות הדרכה ועזרה לקהילה, והשנייה היא הנושא של המחויבות אישית, פעילות התנדבותית למען הקהילה במסגרת הבית ספרית.
תוכן עניינים:
חלק א'- מבוא
תיאורטי–עמוד חלק ב'- פרקי ניתוח-. עמוד חלק ג'- סיכום-
עמוד ביבליוגרפיה-עמוד