עבודת גמר בניהול השיווק: דילמה שיווקית של חברת חוגלה קימברלי

תקציר העבודה

עמוד תוכן עניינים
3
1 .    תקציר מנהלים
3
1 .    מבוא חברת חוגלה קימברלי 
4
2 .    ניתוח שיווקי של חברת חוגלה קימברלי 
4     2.1    הגישה השיווקית
4     2.2    תיאור המוצר ע"פ מודל מחזור חיי מוצר
8 -5
    2.3
   תיאור המוצר ע"פ מרכיבי תמהיל השיווק
8     2.4   אסטרטגיית הבידול והמיצוב
1 3-9
    2.5    סביבת המיקרו של החברה
1 3
    2.6    סביבת המאקרו של החברה
1 6-14
3 . ניתוח הזדמנויות  –  SOWT
1 6
4 . הגדרת יעדים    
1 8-16
5. אסטרטגיה שיווקית
1 9
6 . תוכנית פעולה
1 9
7. אמצעי בקרה
2 0 נספח
2 1
 ביבליוגרפיה
1 . תקציר מנהלים מבוא חברת חוגלה -קימברלי "חוגלה קימברלי" הנה החברה הגדולה בישראל למוצרי צריכה מתכלים שאינם מזון.
החברה הנה שותפות בין חברת קימברלי-קלארק העולמית (50.1%) וקבוצת נייר חדרה (49.9%).
החברה מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים לשוק הביתי, הקמעונאי ולשוק המוסדי בקטגוריות מגוונות. לשוק המוסדי מספקת החברה מגוון רחב של מוצרי נייר ומתקני היגיינה הכוללים מגבות, נייר טואלט ומפיות נייר וכן מוצרי בטיחות מסדרת kleen gurad מתוצרת חברת האם. KC מותגי חוגלה מובילים ומועדפים בכל משקי הבית בישראל בהיותם איכותיים אמינים וחדשניים בתחומם.
חוגלה קימברלי נהנית מהניסיון הרב ויכולות הפיתוח העולמית של חברת האם קימברלי-קלארק ומותגיה הבינלאומיים.
מותגי החברה מדורגים במקומות הגבוהים ביותר בסקרי צרכנים בתחומים הרלוונטיים, המבוצעים ע"י חברות המחקר.
חוגלה-קימברלי פועלת בקטגורית רבות ומפיצה מותגים בינלאומיים ומקומיים איכותיים, חדשניים ויעילים, המועדפים בבתים רבים בישראל:
מוצרי נייר ביתיים: 'לילי', 'קלינקס', 'מולט' ו 'שמורת טבע'.
מוצרי עזר לבית ולמטבח: 'ניקול'.
מוצרי היגיינה נשית: 'קוטקס', 'לילי נטורל', 'נובה-לי' ו'פויז'.
מוצרי ספיגה למבוגרים: 'שקמה.'   מוצרים לתינוקות: חיתולים ומגבונים מבית 'האגיס ו 'טיטולים'.
חוגלה-קימברלי מחזיקה בכ-70% מקטגוריית החיתולים בישראל (האגיס מחזיקה בכ-53% וטיטולים בכ-16%). הקטגוריה כולה מגלגלת כ-600 מיליון שקל בשנה.
חיתולי הכותנה האורגנית של חוגלה-קימברלי, "האגיס אורגניק קוטון", הושקו בינואר בהשקעה של כ-30 מיליון שקל ובתום תקופת פיתוח של שנה. החיתולים הושקו לאחר שהמתחרה פרוקטר אנד גמבל השיקה בקיץ את חיתולי הפרימיום שלה, פמפרס פרימיום קר. החיתולים החדשים של חוגלה-קימברלי שווקו כחיתולים בעלי מעטפת רכה שמכילים כותנה אורגנית והחליפו את חיתולי האגיס פרידום של החברה הדילמה השיווקית עוסקת בבחינת כדאיות שדרוג המוצר- טיטול האגיס פרידום למוצר משופר יותר- טיטול מכותנה אורגנית, תוך נטילת הסיכון באיבוד לקוחות קיימים. (הרגילים למוצר הישן).