רפרט

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1659

תקציר העבודה

הזדהות עם קבוצות ממן 13
 רפרט – מאמר 18
Multicultural Minds A dynamic constructivist approach to culture and cognition              {   Hong, Y., Morris, M.W., Chiu, C., & Benet-Martinez, V. (2000)} גישה דינמית מובנית לתרבות וקוגניציה מטרת המחקר לבחון את האופן הקוגניטיבי בו אנשים בעלי שתי תרבויות עוברים ממסגרת תרבותית אחת לשנייה.
כיצד אנשים אשר הפנימו שתי תרבויות מושפעים קוגניטיבית מן התרבות .כיצד חלק ספציפי של ידע תרבותי הופך לאופרטיבי במשימות פרשנות ספציפיות.
השערת המחקר חשיפתם של סינים-אמריקאים בעלי שתי תרבויות,  לאייקונים אמריקאים עשויה לעשות אקטיבציה לרשת של התרבות האמריקאית שלהם וכך גם לגבי חשיפתם לאייקונים סינים.
כלומר שהתרבות (המשתנה הבלתי תלוי)  גורמת לחלקים ספציפיים מהידע התרבותי ,לתיאוריות סמויות, להפוך למדריכים פעילים בהבניית המשמעות של הגירוי (המשתנה התלוי).
ההשערה היא שהנבדקים שייחשפו לתוכן אמריקאי יינטו  פחות לפרש את התנהגות הדג הבודד כלחץ חברתי חיצוני מאשר נבדקים שייחשפו לתוכן סיני.
תוצאות המחקר נמצאה תמיכה להשערות : התרבות גרמה לתיאוריות סמויות להפוך לאופרטיביות במתן פירוש לגירוי. נבדקים שנחשפו לאייקונים אמריקאים נתנו פחות הסבר עם הקשר חברתי חיצוני  מאשר אלו שנחשפו לאייקונים סינים.
הצגת המאמר מבוא
מחקר זה דן ב"מוחות רב תרבותיים" , כלומר באנשים המשתייכים לשתי תרבויות.
המאמר מציג בפנינו גישה חדשה המחברת בין תרבות וקוגניציה ועוסקת  באופן "החלפת המסגרת"  של אנשים אלו בין תרבות אחת לשנייה. בזמן החלפת המסגרת האדם עובר בין מסגרות פרשנות שמושרשות בתרבויות שונות כאשר הוא מגיב לגירוי בסביבה חברתית נתונה. לפי גישה זו , תהליך זה של החלפת מסגרת בין תרבויות מתבצע בעזרת הבניות ספציפיות המנחות את הקוגניציה כאשר הן זמינות במוחו של האדם. במחקר זה נעסוק באופן בו הן הופכות לזמינות עבור האדם , באופן בו אנשים אלו מושפעים קוגניטיבית מן התרבות. בכדי לבצע מניפולציות שיגרמו להבניות אלו להיות זמינות במוחו של האדם ישנה טכניקה המכונה פריימינג קוגניטיבי .
המחקרים שיתוארו בהמשך המאמר מתבססים על טכניקה זו בביצועם.
מהי החלפת מסגרת –frame switching ?