טרנד wellness, ארגון דיאדה ועמותת גן אחר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3414
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

תקציר מנהלים טרנדים עולמיים הינם בעלי השפעה רבה על סדר היום החברתי, על הצרכנים ולבסוף על החברות העסקיות המושפעות מכך. מרבית הטרנדים הקיימים כיום עוסקים באיזשהו אופן באיכות חיים: באם זה הטרנד הירוק – איכות הסביבה בהיבטים שונים, טרנד הבריאות או טרנד ה-wellness המתייחס לאיכות חיים אישית – "לחיות נכון".   אחת המגמות המרכזיות המשפיעות כיום הינה מגמת איכות החיים או ה-wellness.
בעקבות מגמה זו נוצרה "תעשייה" של איכות חיים, אשר החלה לפני מעל עשור וצומחת בקצב גדול בכל שנה. טרנד ה-wellness מורכב מחמש תת-מגמות: הנאה, בריאות, כושר גופני, נוחות וצריכה אתית. מכאן נוצר גם בלבול, מכיוון שלמעשה טרנד ה-wellness כולל טרנדים אחרים, כמו טרנד הבריאות או טרנד הנהנתנות, וטרנדים אלה אף מתנגשים זה בזה – הנאה לעומת בריאות, למשל.
עם זאת, לא ניתן להתעלם מתופעה זו המשפיעה על תחומים רבים בחיים, בין אם בתחום המזון, הספורט, הנופש, פעילויות פנאי ואף חינוך. מסמך זה בנוי משני חלקים עיקריים: חלק ראשון הסוקר את טרנד ה-wellness, התפתחותו ומהותו; וחלק שני הסוקר נישה בטרנד ה-wellness המתקשר לפיתוח הילד. לא עוד חוגים ופעילויות העשרה "רגילות", אלא גם פעילויות רוחניות יותר או המתאימות לעידן החדש.  מהסקירה להלן ברור כי לא ניתן להתעלם מטרנד ה-wellness, ועל חברות עסקיות בכל תחום לספק מוצרים ושירותים העונים על טרנד זה ובאופן העונה על טרנד זה. תוכן עניינים

1 . טרנד Wellness. 4
1 .1.
התפתחות טרנד wellness. 4
1 .2. מחקר וסקירה אקדמית. 6
1 .3. שוק מטרה ומיצוב הטרנד. 7
2 . שינוי אסטרטגי של שיווק ותפעול. 9
2 .1. דיאדה – בית מלידה. 9
2 .2. עמותת גן אחר. 11
3 .
ביבליוגרפיה. 13