אסטרטגיה פיננסית ומידע בחברת CA

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2752
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים CA עוסקת כיום במתן פתרונות ניהול ה – IT והתהליכים הארגוניים עבור חברות, תוך הסתכלות כוללת על הארגון והאינטגרציה בין המערכות המספקות מידע למנהלים בארגון, והינה אחת החברות המובילות בעולם. בענף התוכנה כיום, בו CA פועלת, התחרות היא קשה. השחקנים במגרש הם מגדולי החברות במשק, לדוגמה חברות כמו מיקרוסופט, אורקל, IBM, BMC, HP, CA ועוד.
הצלחת החברה והרווחיות שלה, נגזרת מצורת עבודה יעילה וזיהוי תהליכים בעייתים בארגון. בשנים האחרונות (מאז תקופת ה – dot.com) נוצר צורך במשאבי  IT טובים ויעילים לצורך שמירה על מיקוד החברה בעיסוק הליבה. לצורך כך הוקמו מערכות מידע המסייעות לעובדים להגיע למידע הדרוש להם ולבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר תוך ניצול זמן אפקטיבי, ניהול תהליכים יעיל וניהול תקציבי תפעול מוגדרים. שירותי ותהליכי  IT ארגוניים צריכים להיות מנוטרים על מנת לוודא שרמת השירות לעובדי החברה אינה נפגעת ובנוסף לאפשר פעילות מונעת תקלות במערכות אלו. ארגונים רבים הטמיעו מערכות ERP שונות הכוללות תהליכי רכש, כספים, IT, CRM, Project Portfolio Management וכד'.
טכנולוגית מידע, כמו כל טכנולוגיה אחרת, הינה אמצעי ליישום מטרות אסטרטגיות וטקטיות של ארגונים הפועלים במערכות עסקיות, ציבוריות ומלכ"ריות. עם זאת, חשוב לזכור כי טכנולוגיות המידע הן תמיד אמצעי ולא מטרה. איכות של מערכת מידע היא בראש ובראשונה פונקציה של מידת הקידום שלה את מטרות הארגון. במקביל, הטכנולוגיות הנן טובות רק כפי שהמתכננים שלהן השכילו להבין את מבנה, תהליכי ומטרות הארגון שבהן המערכות אמורות לשרת.
מסמך זה ניתח את ניהול המידע הקיים בחברת CA. נבדק ניהול המידע מול המבנה הארגוני של החברה, אופן ניהול המידע ותוצאות לחברה כתוצאה משימוש במידע. מניתוח זה נראה כי חברת CA מנהלת את המידע בחברה באופן יעיל ואפקטיבי, ובכך מספקת חדשנות וערך מוסף ללקוחותיה. תוכן עניינים

1 . מבוא. 4
2 . ניהול המידע בהיבט המבנה הארגוני ובעלי תפקידים.. 5
3 . מהות המידע, זרימה, דרכי שימוש ומשתמשים עיקריים.. 7
4 . תוצאות השימוש במידע. 9
5. סיכום, מסקנות והמלצות. 11
6 . ביבליוגרפיה. 12
7. נספחים.. 13