חקר זמן מחזורי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2769
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תקציר העבודה: חקר זמן מחזורי חלק ניכר מעבודות התעשייה מבוססות על פעולות מחזוריות שעליהן חוזר העובד שוב ושוב על אותם אלמנטים ללא שינוי . את הפעולות המחזוריות מנתחים באמצעות חקר . בחקר זמן מחזורי יש צורך בגיליון חקר זמן לעבודה מחזורית הצעדים היסודיים לעריכת חקר זמן מחזורי :
1.
קביעת השיטה .
2.
רישום הפרטים –  יש לרשום במדויק את הפעולות שהעובד ביצע בזמן החקר .     נהוג לשרטט תרשים  של תחנת העבודה המציג תמונה ברורה של מקום הנחת הכלים           והחומרים .
3.
חלוקת הפעולה לאלמנטים  –  בחקר זמן מחזורי נהוג למדוד אלמנטים ולא את כל        המחזור כיחידה אחת . רצוי לתאר כל אלמנט במספר משפטים .
4 .
מדידת הפעולה לשם קביעת זמן מדוד –  נעשה ע"י שעון עצר על בסיס מאיות דקה . 5.
הערכת קצב עבודת הפועל לשם קביעת זמן מחזור מתוקן .
6.
קביעת תוספות זמן  –  מנוחה וצרכים אישיים , תקלות בלתי נמנעות , תוספות מיוחדות.
7.
חישוב זמן המטלה התקני . סדר פעולות למדידת זמנים מספר התצפיות שיש לבצע צריך לעמוד ברמת אמינות ורמת אי הדיוק הדרושות .
רמת האמינות –  מושג זה מבטא את הביטחון של החוקר כי הוא אכן מטפל באוכלוסייה    הרלוונטית וממנה נלקחו הקריאות , החוקר מעוניין לקבל תוצאה אמיתית ככל האפשר . ככל שהמדגם גדול יותר, כך מתקרבים לערך האמיתי של גורם הזמן המדוד , ומכאן שאמינות התוצאה היא פונקציה של אחוז האוכלוסייה הרלוונטית המשתתף בקביעתה .
רמת אי דיוק –  מושג המבטא את הסטייה המותרת לחישוב זמן מדוד לאלמנט . ככל שהמדגם     גדול יותר, כך מתקרבים לערך האמיתי . בקביעת שיעור אי הדיוק המותר ורמת האמינות הנדרשת , יש להתחשב בעלות הנזק שצפוי מכך שתקן הזמן שהתקבל יהיה שונה מהתקן  הנכון.