עבודה מס' 1 בדיני חברות, שערי משפט -

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 917
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

הערה: בעבודה זו התבססתי על המהדורה השישית של מאמרו של ד"ר בהט, וזאת בהתאם למה שנכתב בסילבוס.
1.      באירוע הנ"ל מתואר כי חב' ג.י.ח.י נקלעה לקשיים כלכליים אשר הובילו אותה לפירוקה.
מטרת תביעת המפרק הינה ,מימוש חובותיה של החברה כלפי הנושים. במקרים מסוימים ביהמ"ש נוטה להרים את מסך ההתאגדות,אשר מאפשר תביעות אישיות כנגד בעלי החברה.קימת אפשרות בשימוש הכלי של הרמת המסך נגד חברת ג.י.ח.י  ע"י ביסוס בסעיף 6א' 1ב' לחוק החברות שדורש פגיעה בתכלית החברה תוך נטילת סיכון בלתי סביר,מודעות למצב בו שרויה חב' ג.י.ח.י וכן התחשבות בגובה אחזקותיו של כל אחד מבעלי המניות. לעניין גובה האחזקות יטענו להגנתם יובב ,חובב ויריב כי חובת ההגינות ותום הלב של בעל השליטה בחברה, דהינו גלית לא זהה לחובתם שלהם כבעלי מניות מיעוט.
לפי מאמרו של בהט יש לנהוג בזהירות עם הרמת המסך ולהימנע ככל האפשר מהטלת אחריות אישית על הבעלים,אם לא מתקיים קשר ישיר שלהם למערכת העובדתית שגרמה למצב.
מימון דק: המפרק יטען כי החברה החלה את פעילותה ללא תקציב מספק ועל –כן כבר מאת יסודה העלתה את הסיכון של הנושים. במצב זה יש לבחון האם המימון היה תואם למערכת הסיכונים שהחברה מתכוונת לעסוק בהם? לכן יטען המפרק כי לחברה זו יש להתייחס בחשדנות ומכיוון שבסופו של דבר חובותיה הביאו לקריסתה יש לטעון כי נסיבות אלה מהוות עילה לשימוש בהרמת מסך.כאשר מתקיימים התנאים להרמת מסך לפי ס' 6 א' לחוק החברות בית המשפט רשאי לדחות את חוב החברה לבעלי המניות מפני חובותיהם של שאר הנושים.
עילות תביעת המפרק כנגד גלית:
חוסר תום לב והגינות: המפרק יטען כי גלית הייתה מעורבת במצבה הפיננסי באופן תמידי של החברה (כל פעולה בחשבון הבנק מחויבת בצירוף חתימתה של גלית) ולכן פעלה בחוסר הגינות כאשר ידעה מה יהיו ההשלכות על עתידה של החברה וכי קימת סבירות גבוהה שחב' ג.י.ח.י תהפוך לחסרת פירעון אם תגבה את הלוואתה,הלא מתואר כי רק היא בעלת ההון היחידה…