העבודה היא ניתוח של חברת אמבלייז לפי סביבתה החיצונית והפנימית, כאשר נעשה שימוש במודלים שונים כגון מודל פורטר, בעלי עניין, מודל קבוצות אסטרטגיות, SWOT , ניתוח פיננסי וכו'.

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תיאור החברה ..
1
חזון ויעדים –
3
מטרות על -..
4
ניתוח הענף והסביבה החיצונית -…  6
ניתוח הסביבה הפנימית ..
13
אסטרטגיה –
16
נספחים -…
29
תיאור החברה חברת אמבלייז נוסדה בשנת 1994 ע"י 4 מייסדים (נפתלי שני, אלי רייפמן, צור דבוש וכרמל שרון) והפכה לחברה ציבורית ב-1996.
נסחרת בבורסה בלונדון, הונפקה שלוש פעמים לראשונה ב-1996, בפעם השנייה 1998 ובשנת
2 000 גייסה הון מבנקים. לחברה משרדים ב: סין, ישראל, סינגפור ואנגליה. אמבלייז עוסקת בפיתוח יתרונות להעברת וידאו לרשתות סלולאריות ובפיתוח מכשירים סלולאריים. בנוסף, פיתחה טכנולוגיה אלחוטית להזרמת תקשורת אשר לא מצריכה שימוש בשרתי מחשב. מתמקדת בשלושה תחומים: הזרמת וידאו ורשתות תקשורת פנימיות של ארגונים.
הפעלת אתר דרכו משדרות תחנות טלוויזיה ורדיו.
שידור וידאו באמצעות טלפון סלולארי. עיקר הפעילות של חברת האחזקות –אמבלייז מתחלקת בין 4 תחומים: (נספח א' – מבנה קיים): Formula Systems – פורמולה, אחת מחברות התוכנה הגדולות בישראל, מעסיקה כ־6,000 עובדים, והיא החברה־אם של שלוש חברות תוכנה מוכרות לא פחות — מג'יק, סאפיינס וחברת טכנולוגיית המידע מטריקס.   ZoneIP- מתרכזת בשירותים הקשורים לפיתוח פרוטוקול IP אינטרנטי.
Emoze – חברת תוכנה להעברת טכנולוגיות אימייל סלולרי במכשירים כגון בלקברי.
Emblaze Mobile – מפתחת טלפונים סלולאריים בהתאמה לדרישות הספק.     בעבודה נתמקד בחטיבת אמבלייז מובייל. לדברי מייסד החברה ויו"ר הדירקטוריון, נפתלי שני, זו חטיבת הדגל של אמבלייז, אשר פיתחה את הטלפון הסלולארי הישראלי הראשון. עד שנת 2007
מובייל היוותה את הפעילות הכי גדולה של אמבלייז, עקב בעיות מיסוי ב-2007, החטיבה הגיעה להפסדים רבים דבר שגרם לצמצום פעילותה של החברה ובעיקר פעילות ההפצה שלה. חטיבת המובייל, נחשבת ה"בייבי" של אלי רייפמן, שמשמש גם מנכ"ל החברה.
בסוף 2007 החברה חתמה על הסכם עם חברות SHARP ו- ACCESS לפיתוח הדור הבא של המכשירים הסלולאריים, לפי טכנולוגיה חדשנית, שהוא פרויקט ה" Monolith", ההשקה של הפרויקט אמורה להתרחש בחצי השני של 2009.
במהלך השנה הקרובה, עיקר ההכנסות של חברת האחזקות אמבלייז, אמורות לעבור לפיתוח חטיבת המובייל.
תיאור אמבלייז מובייל:
בעבר שמה היה "אלפאסל", פודים קלנר באמצעות לידר, הקימו ב- 2001 את חברת אלפאסל. עיקר ההשקעה הייתה מקבוצת שרפ"ק, שהחזיקה כ-80% ממניות החברה, במשך השנים מימשה אמבלייז את האופציות לרכישת מניות בחברה תמורת 31 מיליון $ וכיום מחזיקה בבעלות מלאה של החברה.
הייחודיות  של אמבלייז מובייל באה לידי ביטוי בכך שהיא מייצרת מכשירים לפי הזמנה ופשטות תפעול המכשיר-