יציאה ממשבר באמצעות משא ומתן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3018
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים
1 .                          חלקא' – משבר. – 3 –
1 .1                        רקע – בית ספר מקיף בארשבע. – 3 –
1 .2                        תיאור המשבר. – 4 –
1 .3                        ניתוח המשבר. – 4 –
1 .4                        סיבות למשבר. – 5 –
1 .5                        מודעות בעלי העניין למשבר. – 6 –
1 .6                        תגובות בעלי העניין למשבר. – 7 –
1 .7                        התמודדות עם המשבר. – 8 –
1 .8                        דרכים לסיוע בהתמודדות עם המשבר. – 8 –
2 .                          חלקב' – קונפליקט.. – 10 –
2 .1                        בעליהעניין – 10 –
2 .2                        האינטרסים של כל אחד מהצדדים.
לפי סדר קדימויות : – 10 –
2 .3                        הקונפליקט מבחינת השלב בו הוא נמצא ורמתו –. – 11 –
2 .4                        האם הקונפליקט מנוהל?. – 11 – ביבליוגרפיה.. -13-
1 .   חלק א' – משבר
1 .1                        רקע – בית ספר מקיף באר שבע בית הספר שבו יובל עובד הוא בית ספר תיכון מקיף. יובל מלמד ביולוגיה וביוטכנולוגיה ועובד במעבדה יחד עם לבורנטיות ועמיתים נוספים למקצוע.  לאחרונה חלו ונעדרו שני עובדים המהווים חוליה מהותית בסגל  בית הספר- מורה לביולוגיה ולבורנטית נפגעו בגבם והם מוגבלים,  שניהם נעדרו זמן רב והמורה עדיין נעדר לעיתים מהעבודה.
הלבורנטית אחראית להכנת חומרים כימיים לניסויים בבית הספר וצריכה לתת שירות  לכללכיתות ביה"ס. המורה מצידו אחראי על מערך השיעורים השוטף תוך תיאום מתמיד מול גורמים רבים בסגל בית הספר, כגון :הלבורנטית, הנהלת בית הספר, רכזי שכבה , גזברית, מזכירת מערכת ומזכירת שכבה.  כפי שנאמר קודם, באחריות הלבורנטית להכין את מערך הניסויים ולפיכך במידה ולא תקיים את תפקידה לא יוכלו להתקיים ניסויים ועבודה מדעית הכוללת ניסוייםבבית הספר. הניסויים המעשיים הינם חלק בלתי נפרד ממבחני הבגרות  ומיותר לציין את ההשלכות הקשות של אי ביצוע הניסויים על התלמידים העומדים בפני מבחני בגרות.
בביה"ס ישנה חלוקה ברורה של תפקידים ותחומי אחריות בין הלבורנטיות לחטיבה עליונה ולחטיבת ביניים והעבודה הינה בעלת אופי משתנה מבחינת עומס.  ישנן תקופותלפני בחינות בגרות, בהן העומס רב ותקופות של מנוחה ורוגע בהן העומס כלל לא מורגש והלבורנטיות יכולות להרשות לעצמן לנוח, לשחק במחשב ולא לבצע מטלות שנדרשות במסגרת העבודה. בשל העובדה כי ישנן רק שתי עובדות שמאיישות את משרת הלבורנט בביה"ס, היעדרות של לבורנטית אחת מעמיסה את כל צרכי העבודה על לבורנטית אחרת, בעיקר בתקופות עומס. באותו אופן,היעדרות של מורה אחד, תגרום לתלמידים להפסד של חומר לימוד, תפגע במוכנותם לבגרות ותעמיסעל עמיתי המורה, שכן לעיתים התלמידים שלהמורה הנעדר יועברו לכיתת שותפיו, דבר הגורם לפגיעה בלמידה של השכבה כולה.
בבית הספר קיימת כיתת הגברה אחת מצומצמת לכל מקצוע הגברה (ביולוגיה וביוטכנולוגיה) ומספר התלמידים בעלי יכולות לימוד גבוהות, מועט.  הדבר נובע מבריחה של תלמידים טובים לבתי ספר על אזוריים בעיר ובתי ספר סמוכים מחוץ לעיר.  התדמית של בית הספר הנ"ל אינה טובה בעירותלמידים רבים, המתחילים בכיתות ז', עוזבים לטכני של חיל האוויר או למגמות איכותיותאחרות בעיר, בשכבה ט' ואילך.  בנוסף קיימת אלימות וזלזול של התלמידים במורים וקיימת בעיה כלליתשל חוסר משמעת מצד מורים ותלמידים.

1 .2 תיאור המשבר המשבר מתחולל בין כותלי ביה"ס, המשבר נחלק לשני תחומים עיקריים: